Lediga jobb som Tulldeklarant i Stockholm

Se lediga jobb som Tulldeklarant i Stockholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Stockholm som finns hos arbetsgivaren.

Tullspecialist till Axfood Shared Service Center

Ansök    Sep 22    Poolia AB    Tulldeklarant
Är du en noggrann Tullspecialist som vill ta ett viktigt ansvar för att bolagets livsmedelsvaror smidigt når hela Sverige? Lockas du av att få en nyckelroll där din noggrannhet gör verklig skillnad för effektiva varuflöden? Vill du arbeta i ett team där du får hjälpa till att ta ansvar för att kvalitetssäkra tullprocesser? Då har vi möjligheten för dig här! Vi söker nu en Tullspecialist till Axfood Shared Service Center. Tjänsten är på heltid och sträcke... Visa mer
Är du en noggrann Tullspecialist som vill ta ett viktigt ansvar för att bolagets livsmedelsvaror smidigt når hela Sverige? Lockas du av att få en nyckelroll där din noggrannhet gör verklig skillnad för effektiva varuflöden? Vill du arbeta i ett team där du får hjälpa till att ta ansvar för att kvalitetssäkra tullprocesser? Då har vi möjligheten för dig här! Vi söker nu en Tullspecialist till Axfood Shared Service Center.

Tjänsten är på heltid och sträcker sig initialt till sommaren 2027. Efter denna period finns det möjlighet för förlängning för rätt person eller övergång i anställning direkt till Axfood.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Tullspecialist hos Axfood får du möjlighet att ta ett helhetsgrepp om importprocesserna och bidra till att deras produkter når hela landet, tryggt, snabbt och regelrätt. Här får du kombinera din expertis inom tull med utvecklingsarbete i en stor och samhällsviktig verksamhet där kvalitet, effektivitet och samarbete står i fokus. Arbetet är varierande och kräver både noggrannhet och förmåga att hantera flera parallella processer.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Säkerställa korrekt tullhantering vid import av livsmedel enligt gällande regelverk och Axfoods interna rutiner
• Upprätta, kvalitetssäkra och skicka importdeklarationer enligt fastställda rutiner och tidsramar
• Ansvara för att klassificera varor och hantera transiteringar samt tillhörande dokumentation
• Bevaka förändringar i tull- och importregler, särskilt inom livsmedelsområdet, och implementera dessa i verksamheten
• Fungera som stöd och rådgivare till inköp, logistik och andra funktioner i tullrelaterade frågor
• Hantera och administrera importlicenser och andra tullrelaterade dokument
• Genomföra kontroller och tullhandlingar och annan dokumentation för att säkerställa korrekt information
• Samverka med myndigheter såsom exempelvis Tullverket och Livsmedelsverket
• Medverka till att utveckla och effektivisera tullprocesserna inom Axfood

Hos Axfood får du utvecklas i en stabil och framtidsinriktad koncern, där ditt arbete gör skillnad varje dag. Du erbjuds flexibilitet med möjlighet till distansarbete och en inkluderande arbetsmiljö där samarbete och utveckling står i centrum.


Vem är du?
För att lyckas i rollen som Tullspecialist hos Axfood har du erfarenhet av tullhantering och god kunskap om tullagstiftning och varuklassificering. Det är meriterande om du har arbetat med import av livsmedel eller andra reglerade varor, samt har praktisk erfarenhet av att upprätta och skicka tulldeklarationer. Har du även samarbetat med tullombud, speditörer och myndigheter som Tullverket eller Livsmedelsverket ser vi det som ett plus, men det viktigaste är din vilja att lära och bidra. Vi välkomnar därför även dig som är i början av karriären och har relevant utbildning inom tull eller internationell handel.

Som person är du noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer, samtidigt som du kan se helheten och arbeta lösningsorienterat. Du är analytisk, ansvarstagande och trivs i en roll där du får ta egna initiativ. Eftersom arbetet innebär många kontaktytor behöver du vara kommunikativ, social och trygg i att uttrycka dig på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Du är prestigelös och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du bidrar gärna med idéer och tar en aktiv roll i teamet där du stöttar, driver och utvecklar arbetet framåt. Din drivkraft och ditt engagemang gör att du inte bara utvecklas själv, du hjälper också till att stärka hela teamets och organisationens framgång.

Låter detta som din nästa utmaning? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Bra för dig att veta:
• Start: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid
• Placeringsort: Jönköping/eller på distans
• Arbetstider är vanliga kontorstider måndag-fredag
• Lön: Enligt överenskommelse
• Vid eventuella frågor kontakta nedan ansvariga rekryterare:
Rebecca Sjölin på rebecca.sjolin@poolia.se
Moa Wallin på moa.wallin@poolia.se



Om verksamheten
Axfood är en av Sveriges ledande dagligvarukoncerner och bildades år 2000. Koncernen består av flera välkända varumärken och är unik på den svenska marknaden genom sin bredd och sitt tydliga fokus på hållbarhet och tillgänglighet. Inom koncernen hittar du butikskedjor som Willys, Hemköp och City Gross, men även närbutiker som Tempo, Handlarn och Matöppet. Axfood driver även grossistverksamhet via Snabbgross, och sortiment, inköp och logistik hanteras av supportbolaget Dagab. Även Urban Deli samt delägda Apohem och Eurocash är en del av koncernen.

Axfood Shared Service Center (SSC) arbetar med att effektivisera och administrera tjänster för samtliga helägda bolag inom koncernen, med gemensamma processer och system som grund. Miljön är dynamisk, snabbfotad och präglas av samarbete och öppenhet. Visa mindre

Senior Customs Specialist To Samsung!

Ansök    Jan 22    MultiMind Bemanning AB    Tulldeklarant
We are currently looking for a Senior Customs Specialist to an exciting opportunity with our client Samsung! This is a consultancy opportunity starting ASAP until further notice. About the company: Help Us Create What Can´t Be Done Everything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today´s fast-paced global economy, change is constant, and... Visa mer
We are currently looking for a Senior Customs Specialist to an exciting opportunity with our client Samsung! This is a consultancy opportunity starting ASAP until further notice.

About the company:

Help Us Create What Can´t Be Done
Everything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today´s fast-paced global economy, change is constant, and innovation is critical to a company´s survival. As we have done for 80 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. As Customs Specialist, you will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers´ lives.

About the role:

Why join our team? / A message from our team!
The PI Logistics team is responsible for all outsourced logistics operations, including customs, cost control, managing sales of returns as well as monitoring overall performance and drive process and cost improvements. You´ll be working in a team of enthusiastic and competent colleagues as well as with Sales/Marketing departments, logistic service providers, customs brokers, finance, cost control departments and local customs authorities in Sweden, Norway, Denmark and Finland.

This role will be Reporting to the PI Logistics Manager. As the Senior Customs Specialst you will lead the day-to-day work within our customs team, we expect you to be the expert in your field and this requires focus on both operational (hands on) as well as strategical tasks. You will be working closely with the PI Logistcs team, outsourced operational logistics teams both in B2B and D2C flows, internal divisions and centralized customs teams in the Netherlands and Suwon, South Korea, leading the Customs related activities for the Samsung Electronics Nordic.

The main responsibilities will be:
• Implementation of the Customs strategy, in line with the company´s policies & procedures,
• Management and adherence of Customs compliance to ensure continuous compliance with local customs regulations in all Nordic markets as well as per our AEO authorization
• Indentification of Customs related risks and implement measures to mitigate those.
• Responsible for Customs audits and be the first point of contact for local customs authorities.

You as Senior Customs Specialist will be the official Samsung Electronics Nordic contact for the local Customs authorities, representing Samsung for Customs at national authorities and monitoring current and impending changes to customs regulations and perform an assessment of the impact to Samsung Electronics Nordic.

About you:

Work experience:
5 years + of work experience in a similar position in the industry (multi-national organization) with both B2B and end consumer sales or in Big 4 tax advisory firms or equivalent, with in-depth knowledge of local (Nordic) customs regulations and excise legislation.

Most relevant qualifications, education and training:
• University degree or equivalent in customs/laws/finance
• Skilled in Customs/financial applications (SAP) is a plus.
• Excellent MS Office tools (Excel).
• Ability to establish contacts, existing network within customs and governmental organizations is a plus.
• Excellent interpersonal and communications skills.
• Ability to deliver on strict deadlines and make things happen

Required language skills:
Fluency in English
Swedish is preferred

Interested:

Samsung is a dynamic company in a fast moving industry. There are many opportunities to grow and develop! In order to enjoy working with us you must be a person who appreciates a high pace, change and to take own initiatives.

If you are up for the challenge and reckon that this position fits your profile, we would like to hear from you. Apply today, as we are reviewing applications ongoingly and the position might be filled before the application deadline. Visa mindre

Tulldeklarant - Jordbro - Heltid

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du en noggrann administratör med intresse för tullhantering och logistik? Vi söker en Tulldeklarant till ett företag i Jordbro! Här får du en viktig roll i att säkerställa att import- och exportprocesser fungerar smidigt och effektivt. Om tjänsten... Visa mer
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du en noggrann administratör med intresse för tullhantering och logistik? Vi söker en Tulldeklarant till ett företag i Jordbro! Här får du en viktig roll i att säkerställa att import- och exportprocesser fungerar smidigt och effektivt.

Om tjänsten

Som Tulldeklarant arbetar du med att hantera och administrera tullhandlingar för varor som importeras och exporteras. Du kommer att arbeta nära transportledare och transportsamordnare för att säkerställa att all dokumentation är korrekt och att tullhanteringen följer både nationella och internationella regler. Rollen innebär också att ansvara för receptionen och att vara företagets ansikte utåt.
Arbetsuppgifter


Administrera och hantera tullhandlingar vid import och export

Säkerställa korrekt dokumentation enligt gällande tullregler

Samordna med transportavdelningen och externa parter

Hantera reception och enklare administrativa uppgifter



Vi söker dig som:


Har tidigare erfarenhet av tullhantering eller administration (meriterande)

Är noggrann, strukturerad och ansvarsfull

Har god datorvana och erfarenhet av administrativa system

Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska



Om tjänsten


Arbetsplats: Jordbro, Stockholm

Omfattning och tider: Heltid, måndag–fredag, 08.00–17.00

Startdatum: Så snart som möjligt


Vill du bli en viktig del av vårt team och bidra till smidig tullhantering och logistik? Skicka in din ansökan idag! Visa mindre

Tulladministratör

Ansök    Okt 15    SANDVIK AB    Tulldeklarant
Vill du växa och fördjupa dig inom import och exporthantering i en stor och global organisation? På Sandvik Group söker vi nu en Tulladministratör till vårt team. Om ditt nya team Vår centraliserade tullavdelning är en del av Group Tax och stödjer alla svenska enheter i hantering av import och export. Vi är en samarbetsinriktad avdelning som jobbar mot två huvudsakliga mål – att säkerställa högkvalitativ information och kostnadseffektivitet i processer re... Visa mer
Vill du växa och fördjupa dig inom import och exporthantering i en stor och global organisation? På Sandvik Group söker vi nu en Tulladministratör till vårt team.
Om ditt nya team
Vår centraliserade tullavdelning är en del av Group Tax och stödjer alla svenska enheter i hantering av import och export. Vi är en samarbetsinriktad avdelning som jobbar mot två huvudsakliga mål – att säkerställa högkvalitativ information och kostnadseffektivitet i processer relaterade till tull, lagar och förordningar.
Om jobbet
I den här positionen stödjer du våra svenska juridiska enheter med import- och exportdeklarationer samt andra tullrelaterade frågor. Du säkerställer att korrekt information lämnas till Tullverket och att Sandvik följer lagar och förordningar inom tullområdet. Du tar emot och kontrollerar den dokumentation som krävs för att deklarera varor och skickar elektroniskt in import- och exportdeklarationer till Tullverket.
Du säkerställer också att deklarationerna innehåller all nödvändig information och begär in saknad information vid behov. Att dela dina insikter med andra är en viktig del av din dagliga rutin, och du strävar ständigt efter att utveckla din egen förståelse för området genom att identifiera och fylla eventuella kunskapsluckor inom ditt expertisområde.
Du är placerad i Sandviken eller Stockholm.
Din profil
Vi söker dig med en examen inom ett relevant område och några års erfarenhet av tullrelaterade frågor och administrativa uppgifter. Det är meriterande med erfarenhet av systemen Descartes GCT och SAP-GTS, samt goda kunskaper inom Microsoftprodukter som Outlook, Word, Excel och Teams. Eftersom vi arbetar i en global miljö har du utmärkta kunskaper i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet, som kännetecknas av din drivkraft och exceptionella uppmärksamhet på detaljer. Genom att vara strukturerad, samarbetsvillig och serviceinriktad, sätter du alltid våra kunder först. Du trivs med att arbeta i team och har förmågan att ge stöd, dela kunskap, ta initiativ och leverera på begäran.
Vår kultur
På Sandvik är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Hos oss ska du alltid känna att du kan vara dig själv på jobbet. Vi vet att du då har störst möjligheter att nå din fulla potential och bidra till vår framgång. Var unik. Behåll din nyfikenhet. Det gillar vi! Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida, LinkedIn eller Facebook.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Sundman, rekryterande chef, +46 (0)70 317 20 83
Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber vänligen men bestämt ytterligare kontakter.
Fackliga kontaktpersoner:
Kristina Sundell, Unionen, +46 (0)70 211 64 00
Erik Knebel, Akademikerföreningen, +46 (0)70 340 47 03
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)70 222 48 55

Ansvarig rekryterare: Tanja Benavides
Ansökan
Skicka in din ansökan senast 3 november, 2024. Klicka på ansök och bifoga där CV och personligt brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Jobb-id: R0071800.
Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. När du söker denna tjänst kommer du därför få en inbjudan via email till att genomföra ett personlighets- och logiktest. Återkoppling kommer direkt efter genomfört test och urvalsprocessen startar efter sista ansökningsdatum.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services på hrservices.sweden@sandvik.com.
Sandvik är en global, högteknologisk industrikoncern som tillhandahåller lösningar som förbättrar produktivitet, lönsamhet och hållbarhet inom tillverknings-, gruv- och infrastrukturindustrierna. Vi ligger i framkant inom digitalisering och fokuserar på att optimera våra kunders processer. Vårt världsledande erbjudande inkluderar utrustning, verktyg, tjänster och digitala lösningar för skärande metallbearbetning, gruvdrift, bergavverkning, krossning och sortering. Koncernen hade 2023 omkring 41 000 medarbetare och intäkter på cirka 127 miljarder SEK i runt 150 länder i kvarvarande verksamheter. Visa mindre

Tulldeklarant - Jordbro - Heltid

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du en noggrann administratör med intresse för tullhantering och logistik? Vi söker en Tulldeklarant till ett företag i Jordbro! Här får du en viktig roll i att säkerställa att import- och exportprocesser fungerar smidigt och effektivt. Om tjänsten... Visa mer
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du en noggrann administratör med intresse för tullhantering och logistik? Vi söker en Tulldeklarant till ett företag i Jordbro! Här får du en viktig roll i att säkerställa att import- och exportprocesser fungerar smidigt och effektivt.

Om tjänsten

Som Tulldeklarant arbetar du med att hantera och administrera tullhandlingar för varor som importeras och exporteras. Du kommer att arbeta nära transportledare och transportsamordnare för att säkerställa att all dokumentation är korrekt och att tullhanteringen följer både nationella och internationella regler. Rollen innebär också att ansvara för receptionen och att vara företagets ansikte utåt.
Arbetsuppgifter


Administrera och hantera tullhandlingar vid import och export

Säkerställa korrekt dokumentation enligt gällande tullregler

Samordna med transportavdelningen och externa parter

Hantera reception och enklare administrativa uppgifter



Vi söker dig som:


Har tidigare erfarenhet av tullhantering eller administration (meriterande)

Är noggrann, strukturerad och ansvarsfull

Har god datorvana och erfarenhet av administrativa system

Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska



Om tjänsten


Arbetsplats: Jordbro, Stockholm

Omfattning och tider: Heltid, måndag–fredag, 08.00–17.00

Startdatum: Så snart som möjligt


Vill du bli en viktig del av vårt team och bidra till smidig tullhantering och logistik? Skicka in din ansökan idag! Visa mindre

Customs Process Administrator, Stockholm

Ansök    Sep 4    Maersk Sverige AB    Tulldeklarant
Facilitating Trade for Sustainable Growth! If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. KGH is one of the entities within Maersk Line and is specialized in Customer Services and Accountancy & VAT Services. Vi söker en handläggare till vårt kontor i Stockholm Som anställd hos oss blir du en ... Visa mer
Facilitating Trade for Sustainable Growth!


If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you.
KGH is one of the entities within Maersk Line and is specialized in Customer Services and Accountancy & VAT Services.


Vi söker en handläggare till vårt kontor i Stockholm
Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.
Vi söker en handläggare, Customs Process Administrator, till vårt kontor i Stockholm. Här arbetar det tre personer med hantering av tulldeklarationer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Administrera tulldeklarationer
• Tolka regelverk
• Klassificera varor
• Ha en god dialog med kunder, Tullverket och andra myndigheter
Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande jobb. Är serviceinriktad med förmåga att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet samt avslutad gymnasieutbildning
• Positiv inställning och förmåga att skapa goda kundrelationer
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Hög servicekänsla och är lösningsorienterad
• Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt
Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas.
Det vore kul att ha dig i vårt team – välkommen med din ansökan! Visa mindre

Customs Specialist

Ansök    Aug 23    Poolia Sverige AB    Tulldeklarant
As a Customs Specialist, you will be employed by us and contracted out to our client, where you will play an integral part in ensuring they stay on top of the market and continue to enrich and simplify consumers’ lives. The role is set to start immediately on September 9th and will last for five years. About the position As a Customs Specialist consultant, you will be part of a logistics team that is responsible for all outsourced logistics operations, in... Visa mer
As a Customs Specialist, you will be employed by us and contracted out to our client, where you will play an integral part in ensuring they stay on top of the market and continue to enrich and simplify consumers’ lives. The role is set to start immediately on September 9th and will last for five years.

About the position
As a Customs Specialist consultant, you will be part of a logistics team that is responsible for all outsourced logistics operations, including customs clearance, cost control, managing sales of returns, as well as monitoring overall performance to drive process and cost improvements. You will work closely with a team of enthusiastic and competent colleagues, as well as with Sales/Marketing departments, logistics service providers, customs brokers, and the finance and cost control departments of our client.

Responsibilities
What will be your job scope and key deliverables?
• Lead and coordinate collaboration and way of working for all customs-related matters with 4PL, carriers, and customs brokers to ensure quality in parties’ deliverables.
• Lead contract negotiations for new and current contracts related to customs.
• Daily upload of declarations in SAP.
• Customs Authorities invoice verification.
• Carry out follow-up checks and submit corrections for customs declarations.
• Coordinate contacts with Customs Authorities, the European Customs Team, and HQ Customs Team of our client.
• Follow up on compliance with permit requirements.
• Prepare and submit various regular reports including, but not limited to, Intrastat, CBAM.
• Drive and develop the internal processes for all customs handling of import and exports.
• Lead projects that aim to improve working processes and increase automation in SAP.
• Support the organization in customs, import, and export matters.
• Monitor new customs legislation and evaluate the impact of legislation for the client.
• Maintain HS in Material Master.
• Handle ad-hoc requests from the European Customs Team and HQ Customs Team of our client.

Your profile
We need someone who is a doer and not afraid of decision-making and taking on responsibility. We think the person we’re looking for has the ability to multi-task, manage, organize, and prioritize tasks effectively. We’d love someone who’s analytical as well as communicative and can interact within the company across different functions.
• A background as a Customs Specialist with 5+ years of experience, preferably from international organizations.
• Minimum qualification of Tullspecialist (Customs Compliance Specialist) from YH.
• Preferable additional formal training from Swedish Customs Authorities or similar.
• Advanced Excel skills.
• Experience in SAP.
• Experience in leading continuous improvement projects is preferred.
• Experience from organizations with a mix of B2B and D2C (e-commerce) is preferred.
Does this describe you? We welcome your application by registering your CV. The selection process is ongoing, and the position may be filled before the application deadline. Visa mindre