Lediga jobb STAFF SCANDINAVIA SEARCH & INTERIM HB i Stockholm

Se alla lediga jobb från STAFF SCANDINAVIA SEARCH & INTERIM HB i Stockholm. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Stockholm som finns inom det yrket.

Projektledare Till växande LINK Projektpartner

Link är ett modernt konsultföretag på en spännande tillväxtresa. Vi söker nu efter ytterligare medarbetare som är intresserade av att arbeta med projekt- och projekteringsledning i en utvecklingsorienterad miljö. Har du relevant erfarenhet av projektledning inom anläggning och infrastruktur samtidigt som du vill vara med och bidra till Links expansion och fortsatta utveckling framåt så kan du vara rätt person för oss. Som medarbetare hos Link Projektpartn... Visa mer
Link är ett modernt konsultföretag på en spännande tillväxtresa. Vi söker nu efter ytterligare medarbetare som är intresserade av att arbeta med projekt- och projekteringsledning i en utvecklingsorienterad miljö.
Har du relevant erfarenhet av projektledning inom anläggning och infrastruktur samtidigt som du vill vara med och bidra till Links expansion och fortsatta utveckling framåt så kan du vara rätt person för oss.
Som medarbetare hos Link Projektpartner får du arbeta med intressanta och aktuella projekt inom ett företag med stark värdegrund. Vi värnar om en hållbar arbetsmiljö med fokus på delaktighet och kulturen präglas av ett stort förtroende över att forma sin egen tid och arbetsvardag.
Vem söker vi ?
Vi söker dig som letar efter inspirerande och utmanande uppdrag där du får chans att växa både som person och i din yrkesroll. Du är utbildad ingenjör inom bygg, anläggning eller samhällsbyggnad, alternativt förvärvat dig motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.
Idag är du en engagerad och kompetent projektledare, projekteringsledare, projektchef eller liknande. Du har vana att arbeta i flera projekt parallellt och behärskar såväl planering, projektering som produktionsskedet. För rollen behöver du dokumenterad erfarenhet från anläggningsprojekt mellan 3- år och arbete med både upphandling, entreprenadjuridik och branschens regelverk.
Meriterande för tjänsten är erfarenhet av kommunala processer/ verksamhet och/eller arbete i stora anläggnings- och stadsutvecklingsprojekt.
Har du dessutom ett intresse för samhällsbyggnad och hållbarhet finns det goda förutsättningar att vi kommer utvecklas och uppleva arbetsglädje och framgång tillsammans.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med anläggnings- och stadsutvecklingsprojekt i olika skeden. Du får möjlighet att utvecklas i ett professionellt företag med kunniga och motiverade kollegor vid din sida. Möjlighet till flexibel arbetsplats, sociala aktiviteter och individuell kompetensutveckling är hygienfaktorer som vi menar bidrar till ett positivt arbetsklimat och en hållbar arbetsmiljö.
Generös pensionsavsättning, försäkringar och friskvårdsbidrag är exempel på förmåner som inkluderas i din anställning. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till en mer framgångsrik arbetsplats och ser gärna att du vill vara med och bidra till ett öppet klimat. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för lyckade projekt och en engagerande företagskultur.
Är du redo för en givande utmaning där du får vara med och påverka morgondagen?
I denna rekrytering samarbetar vi med Staff Scandinavia Search & Interim.
Ansvarig rekryteringskonsult är Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund.
Vid frågor, kontakta Hans på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se
Din Ansökan + PB skickar du snarast till: cv@staffscandinavia.se
Välkommen med din Ansökan !
___________________________________________________
Staff Scandinavia Building är ett Affärsområde inom Staff Scandinavia Search som erbjuder rekrytering och konsultlösningar inom Bygg, Fastighet, Anläggning, Energi, Infrastruktur och Samhällsbyggnad.
Ledorden är Kvalitet - Service -Personligtt Engagemang. Visa mindre

Fastighetschef med Förvaltaransvar Stockholm

Om tjänsten Livi Fastigheter är det nya koncernnamnet på flera äldre bolag som funnits länge i branschen under andra namn och som nu har fusionerats ihop med målet att växa. Fastighetskoncernen har en gedigen erfarenhet i ryggen och jobbar med utveckling,byggnation och förvaltning av samhällsfastigheter och bostäder i Mellansverige. Idag arbetar 7 personer i Livi-koncernen, innefattande byggingenjör, projektutvecklare, projektledare, projekteringsledare oc... Visa mer
Om tjänsten
Livi Fastigheter är det nya koncernnamnet på flera äldre bolag som funnits länge i branschen under andra namn och som nu har fusionerats ihop med målet att växa.
Fastighetskoncernen har en gedigen erfarenhet i ryggen och jobbar med utveckling,byggnation och förvaltning av samhällsfastigheter och bostäder i Mellansverige. Idag arbetar 7 personer i Livi-koncernen, innefattande byggingenjör, projektutvecklare, projektledare, projekteringsledare och fastighetsförvaltare samt personal med ekonomifunktion. Koncernens mål är att expandera på strategiska orter underutveckling för trygga och stabilt ökande fastighetsvärden.
Livi är verksamma inom fastighetsförvaltning och de köper och utvecklar hyres- och samhällsfastigheter. De befinner sig just nu mitt i en stor tillväxtresa och söker därför en Fastighetschef med förvaltaransvar med högt engagemang och en vilja att fortsätta driva och utveckla företaget framåt. Du kommer ha ett helhetsansvar för den ekonomiska förvaltningen av deras fastigheter och även få vara med på resan vid bolagets utvecklingsprojekt samt att bygga upp företaget.
De har främst fastigheter i Östergötland, Sörmland och Stockholm och därmed förekommer resor 1-2 gånger i månaden för att besöka fastigheterna. Du arbetar nära alla i bolaget och rapporterar direkt till ledningen.
Du erbjuds
Möjligheten att komma in på ett företaget i början av en expansionsresa, där du har stora möjligheter att påverka och utveckla verksamheten.
Möjligheten att arbeta strategiskt och nära besluten
Att arbeta i frihet under ansvar med en chans att kunna växa i karriären genom att få ta på dig mer ansvar i takt med att de växer
Arbetsuppgifter
Som Fastighetschef kommer du att:
Ansvara för uthyrning, hyresförhandlingar och upprättande av hyresavtal samt ramavtalsförhandlingar med nya och befintliga leverantörer
Ansvara för samt följa upp budget, resultat och fastighetsplaner för respektive fastighet och samtidig styra mot totalavkastning och överskottsgrad
Ansvara för planering och genomförande av projekt tillsammans med kunder, fastighetsskötare och entreprenörer, samt lönsamhetsbedömning av investeringsalternativ
Agera kravställare och ansvara för underhållsåtgärder, ombyggnationer, hyresgästanpassningar samt efterföljande besiktningar
Tillsammans med teamet se till att fastigheterna förvaltas, underhålls och förädlas på ett optimalt sätt med nöjda hyresgäster och ett långsiktigt värdeskapande som mål
Vi söker dig som
För att passa i rollen som Fastighetschef hos vår kund tror vi att du är drivande och affärsmässig med förmågan att arbeta framåtriktad mot gemensamma mål.
Du är trygg i dig själv och i ditt agerande utstrålar du trovärdighet och har en förmåga att väga olika intressen mot varandra för att se till helheten. Självklart är du även starkt motiverad av att driva ett företag framåt och vill ta stort ansvar.
Utöver detta så har du:
Minst 3 års erfarenhet av fastighetsförvaltning och har en förståelse för hur man driver och effektiviserar fastigheter
Någon tidigare erfarenhet av budgetansvar
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift, detta då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
För denna roll anses det meriterande om du även har en YH eller högskoleexamen inom relevant område samt tidigare erfarenhet av att arbeta som fastighetsskötare.
Som person är du:
? Resultatinriktad
? Ansvarstagande
? Strukturerad
? Affärsmässig
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, rekrytering, 6 månaders provanställning tillämpas
Placeringsort: Stockholm, Strandvägen 7 A resor förekommer 1-2 ggr/mån
Rekryteringsprocessen hanteras av Staff Scandinavia Search. Ansvarig i denna rekrytering är Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund,076-8517029 hans.forsslund@staffscandinavia.se
Information om företaget
Livi Fastigheter är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter långsiktigt, hållbart och med stort engagemang. De är inriktade på samhällsfastigheter och bostäder och koncernens mål är att expandera på strategiska orter under utveckling för trygga och stabilt ökande fastighetsvärden.
Majoriteten av koncernens förvärv har gjorts under två senaste åren.
Värdeutvecklingen har omedelbart gett avkastning mot eget kapital vilket borgar för en trygg plattform att bygga vidare från. I och med koncernens tillväxt så har behovet av en stabil organisation vuxit fram och de har nu en trygg grund att stå på i och med de sju duktiga och ambitiösa personerna som arbetar hos dem idag.
Livi Fastigheter söker ständigt drivna personer för att säkerställa att de kan vara fortsatt lyckosamma i sin tillväxt. På detta bolag kommer du därför vara med på en väldigt spännande resa i tillväxt.
Om Staff Scandinavia Search
Staff Scandinavia Search är en etablerad och nischad aktör inom Bygg, Fastighet, Energi, Infrastruktur och Samhällsbyggnad.
Våra Searchkonsulter har över 22 års erfarenhet av dessa områden och ett stort nätverk av såväl chefer som specialister.
Vi erbjuder rimliga arvoden och generösa garantier. Vi arbetar efter ledorden:
Service - Kvalitet - Personligt Engagemang Visa mindre

Projektledare till Link Projektpartner

Link är ett modernt konsultföretag på en spännande tillväxtresa. Vi söker nu efter ytterligare medarbetare som är intresserade av att arbeta med projekt- och projekteringsledning i en utvecklingsorienterad miljö. Har du relevant erfarenhet av projektledning inom anläggning och infrastruktur samtidigt som du vill vara med och bidra till Links expansion och fortsatta utveckling framåt så kan du vara rätt person för oss. Som medarbetare hos Link Projektpartn... Visa mer
Link är ett modernt konsultföretag på en spännande tillväxtresa. Vi söker nu efter ytterligare medarbetare som är intresserade av att arbeta med projekt- och projekteringsledning i en utvecklingsorienterad miljö. Har du relevant erfarenhet av projektledning inom anläggning och infrastruktur samtidigt som du vill vara med och bidra till Links expansion och fortsatta utveckling framåt så kan du vara rätt person för oss.
Som medarbetare hos Link Projektpartner får du arbeta med intressanta och aktuella projekt inom ett företag med stark värdegrund. Vi värnar om en hållbar arbetsmiljö med fokus på delaktighet och kulturen präglas av ett stort förtroende över att forma sin egen tid och arbetsvardag.
Vem söker vi ?
Vi söker dig som letar efter inspirerande och utmanande uppdrag där du får chans att växa både som person och i din yrkesroll. Du är utbildad ingenjör inom bygg, anläggning eller samhällsbyggnad, alternativt förvärvat dig motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.
Idag är du en engagerad och kompetent projektledare, projekteringsledare, projektchef eller liknande. Du har vana att arbeta i flera projekt parallellt och behärskar såväl planering, projektering som produktionsskedet. För rollen behöver du flera års dokumenterad erfarenhet från anläggningsprojekt och arbete med både upphandling, entreprenadjuridik och branschens regelverk.
Meriterande för tjänsten är erfarenhet av kommunal verksamhet och/eller arbete i stora anläggnings- och stadsutvecklingsprojekt. Har du dessutom ett intresse för samhällsbyggnad och hållbarhet finns det goda förutsättningar att vi kommer utvecklas och uppleva arbetsglädje och framgång tillsammans.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med anläggnings- och stadsutvecklingsprojekt i olika skeden. Du får möjlighet att utvecklas i ett professionellt företag med kunniga och motiverade kollegor vid din sida. Möjlighet till flexibel arbetsplats, sociala aktiviteter och individuell kompetensutveckling är hygienfaktorer som vi menar bidrar till ett positivt arbetsklimat och en hållbar arbetsmiljö.
Generös pensionsavsättning, försäkringar och friskvårdsbidrag är exempel på förmåner som inkluderas i din anställning. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till en mer framgångsrik arbetsplats och ser gärna att du vill vara med och bidra till ett öppet klimat. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för lyckade projekt och en engagerande företagskultur.
Är du redo för en givande utmaning där du får vara med och påverka morgondagen?
I denna rekrytering samarbetar vi med Staff Scandinavia Search & Interim.
Ansvarig rekryteringskonsult är Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund. Vid frågor, kontakta Hans på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se
Din Ansökan + PB skickar du snarast till: cv@staffscandinavia.se
Välkommen med din Ansökan ! Visa mindre

Marknadsberedare till Open Infra !

Vi har fått uppdraget att rekrytera Markberedare till Open Infra AB! Digitaliseringen går framåt och allt fler väljer att gå över från gamla koppartråden till den nya infrastrukturen fiber som är mer driftsäkert samt ger ett fritt val av tjänsteleverantörer. Är du målmedveten? Brinner du för att utvecklas? Är du serviceminded? Då söker vi just dig! Open Infra Bolaget grundades 2009 under namnet Svensk Infrastruktur och var då ett konsultföretag. Under de... Visa mer
Vi har fått uppdraget att rekrytera Markberedare till Open Infra AB!
Digitaliseringen går framåt och allt fler väljer att gå över från gamla koppartråden till den nya infrastrukturen fiber som är mer driftsäkert samt ger ett fritt val av tjänsteleverantörer.
Är du målmedveten? Brinner du för att utvecklas? Är du serviceminded? Då söker vi just dig!
Open Infra
Bolaget grundades 2009 under namnet Svensk Infrastruktur och var då ett konsultföretag. Under det året och åren innan var det stor efterfrågan från både privatpersoner och kommuner på bättre och stabilare digitala möjligheter. Bolaget tänkte att vi kan lösa det här och tog chansen när de fick den i Österskär i norra Stockholm. Så bolaget gjorde ett test med att bygga en öppen digital infrastruktur med fiber, där alla marknadens digitala tjänster, i fri konkurrens kunde levereras till hushåll och företag. Testet blev en succé och ryktet spred sig till närliggande områden.
Resten är historia och idag har bolaget byggt ut en av Skandinaviens största infrastrukturer för digital kommunikation. Open Infra har varit involverade i drygt 20 år gällande utbyggnaden av digitala plattformar i Sverige, allt från fibreringen av flerfamiljshus inom bolagen Bredbandsbolaget och Ownit till att Open Infra idag hjälper flertalet kommuner och hela Sveriges landsbygd att få tillgång till digital infrastruktur i världsklass.
Bolaget drivs och ägs fortfarande av grundarna och de som jobbar inom bolagsgruppen. Open Infra är fristående och inte styrda av stora telekomaktörer eller riskkapitalbolag och kan därför agera med lång horisont. Detta ger trygghet och möjlighet till ständig utveckling i vårt arbete med digital infrastruktur.
Ditt Nya jobb
Du kontaktar markägare för att presentera markupplåtelseavtal.
Du planerar fiberdragning, tecknar markavtal och nyttjanderättsavtal
Du har kontakter med Kommun, Trafikverket och andra myndigheter.
Du går försyner
Vi söker
Du har vana vid att arbeta självständigt
Du är en god förhandlare
Du uppskattar att bidra och utvecklas i ett vinnande team
Du har förmågan att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt
Du har god datorvana
Du har tidigare relevant erfarenhet
Du har tidigare erfarenhet av försäljning eller inom service
Du är social och har förmågan att snabbt få kontakt med nya människor
Du är självgående och trivs att arbeta under eget ansvar
Du är resultatinriktad och drivs av arbeta mot uppsatta mål
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett bra och effektivt sätt
Du har god datavana
Du är prestigelös, kommunikativ, organiserad och strukturerad
Övrigt
Open Infras kontor ligger i Frösundavik i Solna, med bra kommunikationer.
Denna tjänst är en Tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning.
Arbetstider Måndag – Fredag 08.00-17.00. Arbete kvällstid, samt resor och arbete på annan ort med övernattning kan förekomma.
Krav på B-körkort och flytande Svenska
Fast Månadslön enligt överenskommelse, ej provision.
Tävlingar
Årliga utlandsresor
Säljutbildning
Kontakt/Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Open Infra AB med Staff Scandinavia Search.
Skicka din ansökan med CV + PB till cv@staffscandinavia.se. Ansvarig rekryteringskonsult är, Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Hans Forsslund på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se Visa mindre

Säljare till Open Infra !

Vi har fått uppdraget att rekrytera Säljare till Open Infra AB ! Digitaliseringen går framåt och allt fler väljer att gå över från gamla koppartråden till den nya infrastrukturen fiber som är mer driftsäkert samt ger ett fritt val av tjänsteleverantörer. Är du målmedveten? Brinner du för att utvecklas? Är du serviceminded? Då söker vi just dig! Open Infra Bolaget grundades 2009 under namnet Svensk Infrastruktur och var då ett konsultföretag. Under det åre... Visa mer
Vi har fått uppdraget att rekrytera Säljare till Open Infra AB !
Digitaliseringen går framåt och allt fler väljer att gå över från gamla koppartråden till den nya infrastrukturen fiber som är mer driftsäkert samt ger ett fritt val av tjänsteleverantörer.
Är du målmedveten? Brinner du för att utvecklas? Är du serviceminded? Då söker vi just dig!
Open Infra
Bolaget grundades 2009 under namnet Svensk Infrastruktur och var då ett konsultföretag. Under det året och åren innan var det stor efterfrågan från både privatpersoner och kommuner på bättre och stabilare digitala möjligheter. Bolaget tänkte att vi kan lösa det här och tog chansen när de fick den i
Österskär i norra Stockholm. Så bolaget gjorde ett test med att bygga en öppen digital infrastruktur med fiber, där alla marknadens digitala tjänster, i fri konkurrens kunde levereras till hushåll och företag. Testet blev en succé och ryktet spred sig till närliggande områden.
Resten är historia och idag har bolaget byggt ut en av Skandinaviens största infrastrukturer för digital kommunikation. Open Infra har varit involverade i drygt 20 år gällande utbyggnaden av digitala plattformar i Sverige, allt från fibreringen av flerfamiljshus inom bolagen Bredbandsbolaget och Ownit till att Open Infra idag hjälper flertalet kommuner och hela Sveriges landsbygd att få tillgång till digital infrastruktur i världsklass.
Bolaget drivs och ägs fortfarande av grundarna och de som jobbar inom bolagsgruppen. Open Infra är fristående och inte styrda av stora telekomaktörer eller riskkapitalbolag och kan därför agera med lång horisont. Detta ger trygghet och möjlighet till ständig utveckling i vårt arbete med digital infrastruktur.
Ditt Nya jobb
Du kommer att vara en del av ett team på 3-4 personer samt en Teamleader
Du säljer fiberlösningar till bosatta i ett redan förberett område
Du har alltid en Teamleader i ditt team som kommer att stötta, coacha till din framgång.
Vi söker
Du har tidigare erfarenhet av försäljning eller inom service
Du är social och har förmågan att snabbt få kontakt med nya människor
Du är självgående och trivs att arbeta under eget ansvar
Du är resultatinriktad och drivs av arbeta mot uppsatta mål
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett bra och effektivt sätt
Du har god datavana
Du är prestigelös, kommunikativ, organiserad och strukturerad
Övrigt
Open Infras kontor ligger i Frösundavik i Solna, med bra kommunikationer.
Denna tjänst är en Tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning.
Arbetstider Måndag – Fredag 15.00-20.00. Arbete kvällstid, samt resor och arbete på annan ort med övernattning kan förekomma.
Garantilön + Generös provision
Tävlingar
Årliga utlandsresor
Säljutbildning
Kontakt/Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Open Infra AB med Staff Scandinavia Search.
Skicka din ansökan med CV + PB till cv@staffscandinavia.se. Ansvarig rekryteringskonsult är, Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Hans Forsslund på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se Visa mindre

KUNDANSVARIG KONSULT TILL ENSOTECH

KUNDANSVARIG KONSULT Ensotech står inför en otroligt spännande och intensiv tillväxtfas samtidigt som intresset för våra tjänster är stort. Leveranserna ska vidareutvecklas, affären optimeras och vi har mycket att göra för att nå ut på marknaden både i Sverige, Norden och Europa. Vi behöver nu bli fler på vårt kontor i centrala Stockholm och söker nya stjärnor som vill hjälpa oss att utveckla vår affär. Det kommer finnas stora möjligheter till att utveckla... Visa mer
KUNDANSVARIG KONSULT
Ensotech står inför en otroligt spännande och intensiv tillväxtfas samtidigt som intresset för våra tjänster är stort. Leveranserna ska vidareutvecklas, affären optimeras och vi har mycket att göra för att nå ut på marknaden både i Sverige, Norden och Europa.
Vi behöver nu bli fler på vårt kontor i centrala Stockholm och söker nya stjärnor som vill hjälpa oss att utveckla vår affär. Det kommer finnas stora möjligheter till att utveckla den egna rollen utifrån egen förmåga och vilja. Med dagens tekniska lösningar kan det finnas möjligheter till arbetsplatser också på andra ställen.
På Ensotech hittar du en nytänkande arbetsplats som präglas av innovation och entreprenörskap. Våra medarbetare är teamspelare som brinner för att utveckla, förändra och förbättra en traditionellt ojämlik bransch: Energibranschen.
Om du är en positiv, relationskapande och ansvarstagande lagspelare med stor professionell kapacitet och entreprenörsanda är du kanske personen vi söker!
Ditt Nya Jobb
Du kommer inledningsvis främst vara delaktig i arbetet med att vidareutveckla och förfina våra kundleveranser och erbjudandet tillsammans med övriga kundansvariga konsulter för både vår konsultverksamhet och vår unika SaaS tjänst. I takt med att du växer in i rollen kommer du snabbt att få eget kundansvar, driva egna kundprojekt och kundleveranser med fölajnde arbetsuppgifter.
Ansvara för ett antal kunder med fokus på styrning, kontroll och uppföljning av elinköp
Ansvara för implementering av nya kunder i systemet Energy Sourcing Tool
Arbeta med framdrift av olika kundbehov, vilket innebär problemlösning i olika faser samt uppföljning och proaktiv dialog
Driva olika typer av utvecklingsprojekt avseende såväl vårt unika system som kundunika behov
I nära samarbete med våra utvecklare kravställa och genomföra tester av vårt system Energy Sourcing Tool
Genomföra analys-och konsultuppdrag relaterade till våra kunders elinköp och elbehov , t ex energieffektiviseringsuppdrag
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är initiativtagande, självgående och strukturerad i ditt arbetssätt och har intresse, vilja och förmåga att leverera lösningar. Självledarskap är en nyckel.
Du är utåtriktad och social och jobbar bra med andra människor. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid att leva upp till uppsatta mål och tidsramar.
Då vi är ett litet entreprenöriellt företag trivs du och ser möjligheter i en miljö med snabba förändringar och beslut.
Vi ser helst att du har utbildning från universitet/högskola gärna med teknisk inriktning. Du får gärna ha några års arbetslivserfarenhet från energibranschen eller konsultvärlden men även om du är nyutexaminerad med rätt personlighet och kvalifikationer finns det stora möjligheter.
Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Kunskaper i tyska är meriterande.
Kontakt/Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Staff Scandinavia Search. För mer information om tjänsten kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund på 076-8517029 elelr via hans.forsslund@staffscandinavia.se
Du ansöker genom att skicka ditt CV+ PB till:cv@staffscandinavia.se
Skriv ”Kundansvarig Konsult” i Ämnesfältet. Urval sker löpande.
Staff Scandinavia Search är en etablerad och nischad aktör inom Bygg, Fastighet, Energi & Miljö, Infrastruktur och Samhällsbyggnad, Företrädare för bolaget har över 22 års erfarenhet av Search. Visa mindre

Projektinköpare till Terranor !

Projektinköpare Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige. En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom Drift och underhåll av gator och vägar samt mindre anläggningsprojekt. Vi letar nu efter en Projektinköpare som vill vara en del av vår mycket intressa... Visa mer
Projektinköpare
Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige. En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom Drift och underhåll av gator och vägar samt mindre anläggningsprojekt. Vi letar nu efter en Projektinköpare som vill vara en del av vår mycket intressanta och utvecklande förändringsfas, där du kommer att ha en stor möjlighet att påverka den framtida utvecklingen.
Rollen hos oss
Som projektinköpare ansvarar du för våra projektinköp. Du ingår i ett projektsupport team under ledning av Area manager med uppgift att tillsammans med platsledningen genomföra våra projekt i rätt tid, och till rätt kostnad och kvalitet.
Du involveras redan i anbudsprocessen och följer projekten från start till mål. Din huvudsakliga uppgift är att upphandla leverantörer som kan erbjuda de bästa lösningarna i förhållandet mellan pris och kvalitet, lägsta totalkostnaden för Terranor.
En del i uppdraget är att följa upp att leveranser till våra projekt sker i enlighet med överenskomna avtal med leverantörer. Det ingår även att upprätta inköpsbudget för våra projekt och följa projektens kostnader för produkter och tjänster mot inköpsbudget. Du ansvarar för att hålla i inköpsmöten tillsammans med platsorganisation och leverantör för att säkerställa inköpsavtalets uppfyllelse över tid samt tillsammans med Area manager och Platschef genomföra leveransuppföljning med utvalda leverantörer. Vi strävar att utveckla goda och långsiktiga relationer med våra leverantörer.
Du bidrar aktivt till att utveckla rollen som projektinköpare hos Terranor samt verktyg och systemstöd för inköpsarbetet.
Du ingår i Terranors inköpsgrupp som leds av vår centrala inköpsfunktion. Du rapporterar till Area manager.
Dina erfarenheter
Vi söker dig som har relevant universitets – eller högskoleutbildning inom inköp eller annat relevant område. Du ska ha erfarenhet av inköpsarbete från statliga eller kommunala upphandlingar gällande drift och underhåll eller mark och anläggnings entreprenader. Du har goda kunskaper i AMA samt vana att skriva avtal baserade på AB, ABT och AB-U. Förhandlingsvana är ett krav och vi förväntar oss att du har goda kunskaper i entreprenadjuridik.
Du ska ha mycket goda färdigheter i svenska, både i tal och skrift, samt ha goda kunskaper i engelska. Goda IT-kunskaper i bland annat MS Officepaketet ser vi som en självklarhet.
Dina egenskaper
Vi söker dig som motiveras av att utveckla och förbättra en verksamhet, samt av att uppnågoda resultat tillsammans med kollegor och leverantörer. Du har en förmåga att skapa och utveckla goda relationer med medarbetare, kollegor och leverantörer. Du uppskattar tydlighet, ärlighet och ordning och reda, vilket även speglar av sig på dig som person. Du ser möjligheter i stället för problem.
Du är självgående och drivs av ett högt engagemang med en inställning att vilja göra ditt bästa utifrån varje situation, både i självständigt arbete och tillsammans med andra. Du tycker om att jobba i projektteam och kommunicera med kollegor och leverantörer. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ytterligare information
Anställningen är en tillsvidareanställning, vid behov tillämpas provanställning. Placering är förslagsvis i Göteborg, Jönköping, Norrköping eller på annan ort i mellersta och södra Sverige där vi har verksamhet. Se vår hemsida https://terranor.se/kontakt/#regional-contacts för våra etableringar.
Resor ingår i tjänsten. Tillträdesdag: Så fort som möjligt, enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner
I denna rekrytering samarbetar vi med Staff Scandinavia Search . Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund vid Staff Scandinavia Search på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se
Vi har ett löpande urval så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 17 december 2021. Sänd din ansökan till cv@staffscandinavia.se . Skriv Projektinköpare Terranor i Ämnesfältet. Visa mindre

LJUSPLANERARE TILL LEDVANCE

Vi har fått uppdraget att rekrytera en Ljusplanerare till LEDVANCE med HK vid Globen i södra Stockholm. Detta är en direktrekrytering till kund, ej konsultuppdrag. LEDVANCE är en av världens ledande inom allmänbelysning för såväl belysningsproffs som slutanvändare, och erbjuder ett brett utbud av LED-armaturer, avancerade LED-lampor, intelligenta Smart Home & Smart Building-lösningar samt traditionella ljuskällor. Företaget kommer från OSRAMs allmänna bel... Visa mer
Vi har fått uppdraget att rekrytera en Ljusplanerare till LEDVANCE med HK vid Globen i södra Stockholm.
Detta är en direktrekrytering till kund, ej konsultuppdrag.
LEDVANCE är en av världens ledande inom allmänbelysning för såväl belysningsproffs som slutanvändare, och erbjuder ett brett utbud av LED-armaturer, avancerade LED-lampor, intelligenta Smart Home & Smart Building-lösningar samt traditionella ljuskällor.
Företaget kommer från OSRAMs allmänna belysningsverksamhet och ägs nu av det kinesiska belysningsföretaget MLS Co., LTD. Med kontor i mer än 50 länder och affärsverksamhet i mer än 140 länder, har LEDVANCE en enastående global marknadstillgång byggd på pålitliga, långvariga kundrelationer och ett kraftfullt distributionsnätverk. Baserat på boagets djupa förståelse för den allmänna belysningsmarknaden, trendande teknologier och förändrade behov, stödjer de specifika och individuella kraven från både direkta och indirekta kunder.
Ditt Nya Jobb
Som Ljusplanerare på LEDVANCE kommer du att ingå i ett team av ljusplanerare, tekniska säljare, produktadministratörer och kundservicemedarbetare. Tillsammans projekterar de olika belysningsanläggningar och utarbetar förslag.
Som Ljusplanerare kommer du att projektera och ge support till både interiöra och exteriöra belysningslösningar i samarbete med dina kollegor och våra kunder. Du kommer ha en viktig roll i kontakten med kunden för att ge bästa möjliga belysningslösning utifrån behovet och färdiga konsulthandlingar.
LEDVANCE arbetar med Kontor, Industrier, Utomhusmiljöer och Offentliga Miljöer. Största delen och den växande är inom Industri.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara ljusplanering och projektering av belysningsanläggningar.
Ditt Nya Jobb
Tillhandahålla support och lösningar till kunder i form av belysningslayouter, projektprissättning och produkttillgänglighet/schemaläggning.
Hjälp till att vinna anbud genom att välja rätt produkter och vid behov översätta konkurrerande produkter.
Arbeta aktivt mot en god arbetsmiljö genom att stötta andra vid behov och genom att kommunicera öppet och direkt.
Anvarsområden
Försäljning/ Kundkontakt/ Teknisk support och projektstöd via möten, telefon och e-post
Tillhandahålla lösningar till kunder i form av belysningslayouter och projekterbjudanden (produkt, pris i linje med försäljning, tidslinje).
Support med marknadskännedom och översättning av anbud från konkurrerande produkter till vår bästa match.
Vara tillgänglig under kontorstid för att säkerställa att hjälp finns tillgänglig för kundtjänst.
Uppdatera dig kontinuerligt om produktsortiment och be proaktivt om hjälp vid behov.
Intern kommunikation
Hjälp extern försäljning att få information till kunder och lösa problem
Se till att vanliga kundfrågor eller frågor kommuniceras internt
Administration och organisation
Se till att det finns processdokumentation för gemensamma processer inom ditt ansvarsområde
Säkerställa samarbete inom det tekniska teamet och försäljning
Telefonservice enligt schema
Säkerhetskopiera andra funktioner när och om det behövs
Annat
Serviceminded gentemot interna och externa kunder
Problemlösning och ta ansvar för att skapa lösningar
Säljande tankesätt, alltid erbjuda alternativa lösningar
Lagarbete
Förmåga att arbeta i en dynamisk miljö och att hantera stressiga situationer
Utmärkta kommunikationskunskaper
Flytande i svenska och goda kunskaper i engelska
Goda kunskaper i excel, word, ppt, outlook
Utmärkt kunskap om Dialux/Relux
Erfarenhet av SAP/BW är bra men inget krav
Representera företaget och agera enligt företagets policys
Aktivt bidra till en god arbetsmiljö
Erfarenhet av liknande arbete 3-5 år
Nyckelmål för rollen
Arbeta kontinuerligt med att förbättra produktkunskapen
Arbeta kontinuerligt med att förbättra processer
Kontakt och Ansökan
I denna rekrytering samarbetar LEDVANCE med Staff Scandinavia Search. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund, på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se
Du ansöker genom att skicka ditt CV+PB till;cv@staffscandinavia.se Urval sker löpande.
Staff Scandinavia Search är en etablerad och nischad aktör inom Bygg, Teknik, Fastighet, Infrastruktur och Samhällsbyggnad. Företrädare för bolaget har över 22 år erfarenhet av Search. Visa mindre

KANALISATIONSINGENJÖR TILL SAITEC ENGINEERING !

Vi har fått uppdraget att rekrytera en Kanalisationsingenjör till Saitec Engineering AB med HK i Sickla/Nacka. Detta är en direktrekrytering till kund, ej konsultuppdrag. Saitec Engineering SAITEC grundades i Bilbao 1988. Mer än 30 års erfarenhet inom infrastruktur- och transportsektorn har byggts upp. SAITEC är ett av de mest välrenommerade teknikkonsultföretagen i Spanien. SAITEC är ett medelstort teknikkonsultföretag med ett heltäckande utbud av tjänste... Visa mer
Vi har fått uppdraget att rekrytera en Kanalisationsingenjör till Saitec Engineering AB med HK i Sickla/Nacka. Detta är en direktrekrytering till kund, ej konsultuppdrag.
Saitec Engineering
SAITEC grundades i Bilbao 1988. Mer än 30 års erfarenhet inom infrastruktur- och transportsektorn har byggts upp. SAITEC är ett av de mest välrenommerade teknikkonsultföretagen i Spanien.
SAITEC är ett medelstort teknikkonsultföretag med ett heltäckande utbud av tjänster som gör det möjligt för SAITEC att ta på sig heltäckande åtaganden. Dessutom täcker SAITEC allt från tidiga skeden till platsuppföljning samt drift- och underhållsrelaterade åtgärder.
SAITEC är ett internationellt företag med verksamhet i flera länder internationellt i Europa, Australien, Mellanöstern och Sydamerika.
SAITEC etablerades 2015 i Sverige och är idag verksamt på den svenska marknaden genom Saitec Engineering AB. Företaget har ett 10-tal anställda och expanderar kraftigt.
SAITEC har etablerat sig som leverantör på den svenska marknaden och arbetar med både stora och små kunder. Vår kärnverksamhet är olika typer av infrastrukturprojekt som bland annat Trafikverket driver.
Positionen
En person med erfarenhet av kanalisering/anläggningsarbeten som även ska fungera som "erfaren kandidat" där. Du skall sköta kanalisering, diskussioner med beställaren och vi skulle uppskatta om du också kunde något om installationer.
Som en del av SAITEC blir du medlem i en familj där vi alla arbetar tillsammans inom projekten med fokus på dialog, kommunikation och samarbete. Här används den bästa kunskapen där den behövs som mest. Vi arbetar med både svenska och internationella partners i järnvägsprojekt och har ett stort nätverk av experter inom företaget som ger dig det stöd du behöver för att leverera på topp.
Du kommer att arbeta nära specialister från olika teknikområden och har möjlighet att delta i arbetet inom de olika teknikområdena genom studier, utredningar och designarbete. På så sätt får du möjlighet att utvecklas till både uppdragsledare och Teknisk chef med en mycket bred teknisk kunskapsbas. SAITEC arbetar med väg- och järnvägsprojekt i hela Sverige från Riksgränsen i norr till Skåne i söder.
Därför behöver vi att du fortsätter att utveckla vår verksamhet inom Kanalisering och vi ser att du deltar i arbetet med följande huvudansvarsområden och arbetsuppgifter:
Som Projektingenjör och Tekniskt ansvarig för kanalkonstruktion kommer du att:
Leda planeringen inom kanalisering i Microstation och OpenRail Designer.
Teknikansvarig / Underuppdragsledare / ledande projektorkanalisering och ansvarig för kanalkonstruktion i små och stora uppdrag. Den rollen innebär såväl teknikansvar som budget- och framstegsansvar.
Ta fram mängdlistor och vara väl förtrogen med AMA-anläggningen.
Vara involverad i kravhantering.
Få arbeta med experter inom Civil och Ducting i spännande uppdrag i Sverige och utomlands.
Skapande av stöddokument, PM, Rapporter mm.
Stödja projektledning vid beredning av förändrings- och merarbete (ÄTA)
Vara öppen för att aktivt interagera med andra discipliner såsom civil och miljö.
Som också är öppen för att delta i förvaltningsförfaranden utanför det tekniska området.
Kvalifikationer:
Har relevant högskoleexamen, Högskoleingenjör eller Civil Ingenjör, och erfarenhet från järnvägsbranschen.
Du har minst fyra (4) års erfarenhet av att arbeta med kanalisering, som konstruktör och/eller teknisk chef, har god förståelse för järnvägskonstruktionsprocessen.
Du bör behärska svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta med Civil.
Kompetenser:
Proaktiv och lösningsorienterad
Förmåga att arbeta både självständigt och strukturerat samt i team, t ex en projektgrupp
Målinriktad och stresstålig
Förmåga att verka i en mångkulturell/internationell miljö.
Anställningsprocess :
Första telefonintervjun
Personligt möte med / Rekryteringsföretag
Möte med linjechef och SAITEC
Garanterad sekretess
Kontakt/Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Saitec Engineering AB med Staff Scandinavia Search. Vid frågor om tjänsten kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund, på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se
Du ansöker genom att skicka ditt CV + PB till cv@staffscandinavia.se, ange Kanalisationsingenjör i Ämnesfältet. Urval sker löpande.
Staff Scandinavia Search & Interim är en etablerad och nischad aktör inom Bygg, Fastighet, Teknik, Energi, Infrastruktur och Samhällsbyggnad. Företrädare för bolaget har över 22 års erfarenhet av Search. Visa mindre

Affärsutvecklingschef - Micro Epsilon Sensotest

Micro-Epsilon erbjuder det bredaste produktprogrammet av högprecisions avståndssensorer, infraröd temperatursensorer, färgsensorer och dimensionsmätsystem samt system för industriella applikationer. Oavsett om ert område är forskning och utveckling, produktionsautomation eller maskinbyggnad, så kan bolaget erbjuda lösningar som uppfyller era individuella krav. Affärsutvecklingschef – Teknisk Säljare – Produktchef Vi har fått uppdraget att rekrytera en Affä... Visa mer
Micro-Epsilon erbjuder det bredaste produktprogrammet av högprecisions avståndssensorer, infraröd temperatursensorer, färgsensorer och dimensionsmätsystem samt system för industriella applikationer. Oavsett om ert område är forskning och utveckling, produktionsautomation eller maskinbyggnad, så kan bolaget erbjuda lösningar som uppfyller era individuella krav.
Affärsutvecklingschef – Teknisk Säljare – Produktchef
Vi har fått uppdraget att rekrytera en Affärsutvecklingschef till Micro-Epsilon Sensotest AB
Vi söker Dig som vill bidra till tillväxt för ökad konkurrenskraft inom bolagets teknikområden. och bolaget erbjuder en utvecklings- och ledarroll där du får stora möjligheter att påverka försäljningsarbetet i Sverige och Norden.
Ditt Nya jobb
Du arbetar som Affärsutvecklingschef och leder och driver affärsmässig utveckling i linje med företagets övergripande strategier och mål.
Du har har en nyckelroll i Micro-Epsilon Sensotest arbete med att fortsätta bearbetning av Nyckelkunder på den Svenska och Nordiska marknaden.
Du leder utvecklingsenheten bestående av medarbetare med hög kompetens inom området.
Du ansvarar för enhetens försäljningsverksamhet, personal och budget. En viktig uppgift i ditt uppdrag är att utveckla och stimulera medarbetarna att nå verksamhetens mål.
Tjänsten rapporterar direkt till Managing Director Sverige.
Vi söker
Du är trygg i ditt ledarskap och trivs när vägen framåt är okänd
Du har förmågan att motivera dig själv och andra
Du arbetar strukturerat med ett entreprenöriellt arbetssätt och med ett tydligt affärsperspektiv.
Du drivs av att hitta nya förhållningssätt och ser bara möjligheter
Du är en förtroendeingivande relationsbyggare, inte minst internt hos övriga kollegor
Du är strukturerad med ett helhetsperspektiv och du kan snabbt växla mellan taktiska och strategiska frågor.
Som person är du ödmjuk, prestigelös, ansvarsfull, har god förmåga att prioritera.
Du har alltid en ambition att leverera med högsta kvalitet och bästa resultat
Dina kvalifikationer
För att bli framgångsrik i rollen som Affärsutvecklingschef vill vi att du har;
Ingenjörsexamen inom El/Elektronik eller Mekanik
Erfarenhet av Affärsutvecklingsprojekt inom relevanta områden
Mycket goda kunskaper i Engelska och Svenska
Erfarenhet av Fältförsäljning som Teknisk säljare eller som Produktchef
Erfarenhet av IFS, meriterande om du är superuser i systemet
Meriterande om du har erfarenhet och bakgrund som tekniker inom el, elektronik, eller mekanik
Övrigt
I tjänsten ingår en 2- veckors lång Produktutbildning i Tyskland.
Bolaget erbjuder Marknadsmässig lön + Bil och Bonusprogram.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
I detta uppdrag samarbetar Micro-Epsilon Sensotest med Staff Scandinavia Search.
För mer information om tjänsten, kontakta Senior Recruitment Consultant Hans Forsslund på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se Visa mindre

Installationssamordnare

INSTALLATIONSSAMORDNARE För kunds räkning söker vi en Installationssamordnare till Konsultföretag med placering i Stockholm. Kunden är ett väl etablerat konsultföretag för byggnadsinstallationer. De verkar inom hela Sverige och även utanför landets gränser. Bolaget har två huvudinriktningar på uppdrag; Installationsledning. Kompletterar projektorganisationen med spetskompetens inom installationsteknik. . Projektering, Projektering av styr- och övervaknings... Visa mer
INSTALLATIONSSAMORDNARE
För kunds räkning söker vi en Installationssamordnare till Konsultföretag med placering i Stockholm.
Kunden är ett väl etablerat konsultföretag för byggnadsinstallationer. De verkar inom hela Sverige och även utanför landets gränser.
Bolaget har två huvudinriktningar på uppdrag;
Installationsledning. Kompletterar projektorganisationen med spetskompetens inom installationsteknik. .
Projektering, Projektering av styr- och övervakningsanläggningar.
Tjänsteutbudet är vidare brett och omfattar projektering av nya styr- och övervakningssystem så att det blir överskådligt och användarvänligt.
Bolaget projekterar inte luft-, rör- eller elanläggningar utan bistår alla konsulter,
styrentreprenörer, byggföretag samt beställare med spetskompetens. Bolaget har vidare stor erfarenhet att arbeta efter uppdragsgivares rutiner och kvalitetssystem.
Ditt Nya Jobb
Som Installationssamordnare kommer några av dina huvudarbetsuppgifter att vara;
Att arbeta med Utredningar, Förstudier och Granska handlingar
Att marknadsföra dig själv och bolaget till befintliga och nya kunder.
Att arbeta med Tidsplanering, Kalkyler, Gränsdragningar, Anbud
Att arbeta i Projekt hos kunderna
Vi söker
Du har 2-5 års erfarenhet av dokumenterad Installationssamordning
Du har relevant teknisk utbildning och har arbetat med styr- & övervakningssystem,
Du har arbetat med konstruktion, projektering, projektledning, byggledning eller utredning inom styr- och övervakningssystem.
Du har ett stort eget nätverk av kunder, samarbetspartners och har en säljande profil
Du är självständigt och har ett starkt eget driv
Du trivs med kundkontakter och är van att arbeta på ett strukturerat sätt
Du har lätt att samarbeta med andra kollegor
Du delar med dig av din erfarenhet och expertis
Övrigt
Du kommer erbjudas en självständig roll med frihet under ansvar.
Marknadsmässig Lön samt ett årligt och intressant Bonussystem och Tjänstebil. Vidare möjlighet att få ett större ansvar i takt med bolagets tillväxt.
Ansökan och Kontakt
För mer information om tjänsten, kontakta Senior Recruitment Consultant
Hans Forsslund på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se
Din ansökan med CV + PB skickar du snarast till cv@staffscandinavia.se Ange
Installationssamordnare i Ämnesfätet. Visa mindre

SENIOR PLATSCHEF ROT

Heving & Hägglund AB startades 1998 av Håkan Heving och Jan Hägglund. Bolaget arbetar idag framgångsrikt med att renovera, bygga om och bygga nytt. Heving & Hägglund är ett modernt effektivt byggföretag med stor teknik- och byggmästarkunnande som framförallt verkar inom ROT-sektorn när det gäller kulturhus, sjukhus, skolor, kontor och liknande över hela Stor-Stockholm. Bolagets specialitet är krävande, teknikintensiva ombyggnader. Tradition och omtanke är... Visa mer
Heving & Hägglund AB startades 1998 av Håkan Heving och Jan Hägglund.
Bolaget arbetar idag framgångsrikt med att renovera, bygga om och bygga nytt. Heving & Hägglund är ett modernt effektivt byggföretag med stor teknik- och byggmästarkunnande som framförallt verkar inom ROT-sektorn när det gäller kulturhus, sjukhus, skolor, kontor och liknande över hela Stor-Stockholm. Bolagets specialitet är krävande, teknikintensiva ombyggnader.
Tradition och omtanke är grunden i Heving & Hägglund´s synsätt vilket borgar för ett gott slutresultat. Med en flexibel organisation och stora kunnande klarar bolaget av entreprenader i alla storlekar. De har dessutom en väl utformad Byggserviceavdelning.
Bolaget har kontor samt serviceverkstad belägna i moderna lokaler i Västberga. Allt arbete skall genomföras med ledorden miljö, kvalitet, tid och ekonomi. Vilket innebär ett högt kundvärde för beställaren samt borgar för ett gott och långsiktigt samarbete.
Ditt nya jobb
Söker du nya spännande utmaningar i Bygg och Fastighetsbranschen ? Har du erfarenhet att driva större Projekt ?
Heving & Hägglunds Projektavdelning söker just nu en Senior Platschef men minst 10 års erfarenhet inom bygg, gärna inom Renovering – ­­ Ombyggnad – Tillbyggnad.
Du leder arbetet mot gemensamma mål i ditt Projektteam
Du kommer ansvara och driva olika renovering och ombyggnadsprojekt företrädesvis i Stockholmsområdet, men Heving och Hägglund har också verksamhet i hela Mälardalen.
Du kommer arbeta med projekt i det Offentliga rummet, exempelvis skolor, sjukhus, kontor, etc
Du är ansvarig att ledorden; Miljö, Kvalitet, Tid och Ekonomi efterlevs
Du har tillgång till stort nätverk av både stödresurser och chefer internt
Vi söker
Du har minst 10 års erfarenhet inom Byggbranschen , meriterande om bakgrund som Arbetsledare, Platschef inom ROT sektorn
Du har fullgjord Byggnadsteknisk utbildning eller motsvarande
Du samordnar Projekten och har det yttersta helhetsansvaret
Du är van vid Budgetansvar och ekonomisk uppföljning
Du har kunskaper inom Avtals- och Entreprenadjuridik
Du är en god lyssnare och förmågan att motivera din personal och skapa god stämning
Du är strukturerad, målmedveten, ansvarstagande,och en duktig organisatör
Du har hög social kompetens och lätt för att skapa långsiktiga relationer
Övrigt
Tjänsten är en sk direktrekrytering till Heving & Hägglund med tillsvidareanställning på heltid och med placering på deras kontor i Stockholm/Västberga
Då tjänsten kräver en viss del resande så är B-körkort ett krav. Vissa Bakgrundkontroller kan förekomma, typ Utdrag ur Polisregistret, Utökade Referenstagningar, mm
Kontakt/Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Heving & Hägglund med Staff Scandinavia Search.
För mer information om Tjänsten kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund
på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se
Ansökan skickar du med CV+PB till cv@staffscandinavia.se
Urval sker löpande varför vi önskar din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Projektinköpare till Terranor !

Projektinköpare Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige. En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom Drift och underhåll av gator och vägar samt mindre anläggningsprojekt. Vi letar nu efter en Projektinköpare som vill vara en del av vår mycket intressa... Visa mer
Projektinköpare
Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige. En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom Drift och underhåll av gator och vägar samt mindre anläggningsprojekt. Vi letar nu efter en Projektinköpare som vill vara en del av vår mycket intressanta och utvecklande förändringsfas, där du kommer att ha en stor möjlighet att påverka den framtida utvecklingen.
Rollen hos oss
Som projektinköpare ansvarar du för våra projektinköp. Du ingår i ett projektsupport team under ledning av Area manager med uppgift att tillsammans med platsledningen genomföra våra projekt i rätt tid, och till rätt kostnad och kvalitet.
Du involveras redan i anbudsprocessen och följer projekten från start till mål. Din huvudsakliga uppgift är att upphandla leverantörer som kan erbjuda de bästa lösningarna i förhållandet mellan pris och kvalitet, lägsta totalkostnaden för Terranor.
En del i uppdraget är att följa upp att leveranser till våra projekt sker i enlighet med överenskomna avtal med leverantörer. Det ingår även att upprätta inköpsbudget för våra projekt och följa projektens kostnader för produkter och tjänster mot inköpsbudget. Du ansvarar för att hålla i inköpsmöten tillsammans med platsorganisation och leverantör för att säkerställa inköpsavtalets uppfyllelse över tid samt tillsammans med Area manager och Platschef genomföra leveransuppföljning med utvalda leverantörer. Vi strävar att utveckla goda och långsiktiga relationer med våra leverantörer.
Du bidrar aktivt till att utveckla rollen som projektinköpare hos Terranor samt verktyg och systemstöd för inköpsarbetet.
Du ingår i Terranors inköpsgrupp som leds av vår centrala inköpsfunktion. Du rapporterar till Area manager.
Dina erfarenheter
Vi söker dig som har relevant universitets – eller högskoleutbildning inom inköp eller annat relevant område. Du ska ha erfarenhet av inköpsarbete från statliga eller kommunala upphandlingar gällande drift och underhåll eller mark och anläggnings entreprenader. Du har goda kunskaper i AMA samt vana att skriva avtal baserade på AB, ABT och AB-U. Förhandlingsvana är ett krav och vi förväntar oss att du har goda kunskaper i entreprenadjuridik.
Du ska ha mycket goda färdigheter i svenska, både i tal och skrift, samt ha goda kunskaper i engelska. Goda IT-kunskaper i bland annat MS Officepaketet ser vi som en självklarhet.
Dina egenskaper
Vi söker dig som motiveras av att utveckla och förbättra en verksamhet, samt av att uppnågoda resultat tillsammans med kollegor och leverantörer. Du har en förmåga att skapa och utveckla goda relationer med medarbetare, kollegor och leverantörer. Du uppskattar tydlighet, ärlighet och ordning och reda, vilket även speglar av sig på dig som person. Du ser möjligheter i stället för problem.
Du är självgående och drivs av ett högt engagemang med en inställning att vilja göra ditt bästa utifrån varje situation, både i självständigt arbete och tillsammans med andra. Du tycker om att jobba i projektteam och kommunicera med kollegor och leverantörer. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ytterligare information
Anställningen är en tillsvidareanställning, vid behov tillämpas provanställning. Placering är förslagsvis i Växjö, Halmstad, Göteborg, Linköping, Jönköping eller på annan ort i mellersta och södra Sverige där vi har verksamhet. Se vår hemsida https://terranor.se/kontakt/#regional-contacts för våra etableringar.
Resor ingår i tjänsten. Tillträdesdag: Så fort som möjligt, enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner
I denna rekrytering samarbetar vi med Staff Scandinavia Search . Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund vid Staff Scandinavia Search på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se
Vi har ett löpande urval så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 17 december 2021. Sänd din ansökan till cv@staffscandinavia.se . Skriv Projektinköpare Terranor i Ämnesfältet. Visa mindre

VVS- Konstruktörer Stockholm

Vi har fått uppdraget att rekrytera 2 st VVS-Konstruktörer med placering i norrort, Kista samt söderort Tyresö. Detta avser en direktrekrytering vilket betyder att Staff Scandinavia Search hanterar rekryteringsprocessen men anställning sker direkt hos kund. För mer information om tjänsterna kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund på 076-8517029 Visa mer
Vi har fått uppdraget att rekrytera 2 st VVS-Konstruktörer med placering i norrort, Kista samt söderort Tyresö.
Detta avser en direktrekrytering vilket betyder att Staff Scandinavia Search hanterar rekryteringsprocessen men anställning sker direkt hos kund.
För mer information om tjänsterna kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund på 076-8517029 Visa mindre

Byggprojektledare/ Projektutvecklare Bostäder

Ditt nya jobb på LIVI Fastigheter www.livifastigheter.se Du kommer arbeta som Byggprojektledare/Utvecklare med projektledning företrädesvis i Mälardalen och mellersta Sverige på ”dagspendlingsavtånd” från Stockholm. Du kommer i första hand arbeta med nyproduktion av lägenheter, bostäder, villor i olika projekt. Du leder projekten självständigt av Hyresfastigheter och BRF. Du har helhetsansvar från uppstart och löpande sedvanligt projektarbete kring nyprodu... Visa mer
Ditt nya jobb på LIVI Fastigheter
www.livifastigheter.se
Du kommer arbeta som Byggprojektledare/Utvecklare med projektledning företrädesvis i Mälardalen och mellersta Sverige på ”dagspendlingsavtånd” från Stockholm.
Du kommer i första hand arbeta med nyproduktion av lägenheter, bostäder, villor i olika projekt.
Du leder projekten självständigt av Hyresfastigheter och BRF.
Du har helhetsansvar från uppstart och löpande sedvanligt projektarbete kring nyproduktion av bostäder.
Vi söker
Du är självgående
Du är utbildad Byggnadsingenjör
Du har 4-5 års erfarenhet av liknande byggprojekt som Byggprojektledare
Du är strukturerad, ordningsam
Du har en kommunikativ förmåga
Kontakt
För ytterligare information om tjänsten kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund, vid Staff Scandinavia Search på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se Visa mindre

VVS- Konstruktörer Stockholm

Vi har fått uppdraget att rekrytera 2 st VVS-Konstruktörer med placering i norrort, Kista samt söderort Tyresö. Detta avser en direktrekrytering vilket betyder att Staff Scandinavia Search hanterar rekryteringsprocessen men anställning sker direkt hos kund. För mer information om tjänsterna kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund på 076-8517029 Visa mer
Vi har fått uppdraget att rekrytera 2 st VVS-Konstruktörer med placering i norrort, Kista samt söderort Tyresö.
Detta avser en direktrekrytering vilket betyder att Staff Scandinavia Search hanterar rekryteringsprocessen men anställning sker direkt hos kund.
För mer information om tjänsterna kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund på 076-8517029 Visa mindre

BIM-Samordnare med CAD/Datorkompetens

Vi söker en BIM-Samordnare med Datorkompetens till Tysklinds AB, Sveriges äldsta VVS-Konsultbolag sedan 1922. Bolaget är inne i en expansiv fas och öppnar ytterligare ett kontor i Kista våren 2022. Några av dina arbetsuppgifter; Stötta VVS-Konstruktörer i projektspecifika frågor Utveckla det interna CAD och BIM arbetet Ta fram ritningsdefinitionsfiler Licenshantering, Inköp och installation, hård och mjukvara. Vi söker Du har några års erfarenhet, 1-2 år, ... Visa mer
Vi söker en BIM-Samordnare med Datorkompetens till Tysklinds AB, Sveriges äldsta VVS-Konsultbolag sedan 1922. Bolaget är inne i en expansiv fas och öppnar ytterligare ett kontor i Kista våren 2022.
Några av dina arbetsuppgifter;
Stötta VVS-Konstruktörer i projektspecifika frågor
Utveckla det interna CAD och BIM arbetet
Ta fram ritningsdefinitionsfiler
Licenshantering, Inköp och installation, hård och mjukvara.
Vi söker
Du har några års erfarenhet, 1-2 år, av rollen
Du har erfarenhet av AutoCAD och MagiCAD
Meriterande om du arbetat i Revit
Du har relevant utbildning alternativt arbetslivserfarenhet för rollen.
Kontakt
För fullständig Arbetsbeskrivning, vänligen kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se Visa mindre

Fastighetschef Stockholm

Vi har fått uppdraget att rekrytera en Fastighetschef till växande Fastighetsbolag med HK i Stockholm. För mer information om denna möjlighet kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se Visa mer
Vi har fått uppdraget att rekrytera en Fastighetschef till växande Fastighetsbolag med HK i Stockholm.
För mer information om denna möjlighet kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se Visa mindre

Projektinköpare till Terranor !

Projektinköpare Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige. En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom Drift och underhåll av gator och vägar samt mindre anläggningsprojekt. Vi letar nu efter en Projektinköpare som vill vara en del av vår mycket intressa... Visa mer
Projektinköpare
Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige. En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom Drift och underhåll av gator och vägar samt mindre anläggningsprojekt. Vi letar nu efter en Projektinköpare som vill vara en del av vår mycket intressanta och utvecklande förändringsfas, där du kommer att ha en stor möjlighet att påverka den framtida utvecklingen.
Rollen hos oss
Som projektinköpare ansvarar du för våra projektinköp. Du ingår i ett projektsupport team under ledning av Area manager med uppgift att tillsammans med platsledningen genomföra våra projekt i rätt tid, och till rätt kostnad och kvalitet.
Du involveras redan i anbudsprocessen och följer projekten från start till mål. Din huvudsakliga uppgift är att upphandla leverantörer som kan erbjuda de bästa lösningarna i förhållandet mellan pris och kvalitet, lägsta totalkostnaden för Terranor.
En del i uppdraget är att följa upp att leveranser till våra projekt sker i enlighet med överenskomna avtal med leverantörer. Det ingår även att upprätta inköpsbudget för våra projekt och följa projektens kostnader för produkter och tjänster mot inköpsbudget. Du ansvarar för att hålla i inköpsmöten tillsammans med platsorganisation och leverantör för att säkerställa inköpsavtalets uppfyllelse över tid samt tillsammans med Area manager och Platschef genomföra leveransuppföljning med utvalda leverantörer. Vi strävar att utveckla goda och långsiktiga relationer med våra leverantörer.
Du bidrar aktivt till att utveckla rollen som projektinköpare hos Terranor samt verktyg och systemstöd för inköpsarbetet.
Du ingår i Terranors inköpsgrupp som leds av vår centrala inköpsfunktion. Du rapporterar till Area manager.
Dina erfarenheter
Vi söker dig som har relevant universitets – eller högskoleutbildning inom inköp eller annat relevant område. Du ska ha erfarenhet av inköpsarbete från statliga eller kommunala upphandlingar gällande drift och underhåll eller mark och anläggnings entreprenader. Du har goda kunskaper i AMA samt vana att skriva avtal baserade på AB, ABT och AB-U. Förhandlingsvana är ett krav och vi förväntar oss att du har goda kunskaper i entreprenadjuridik.
Du ska ha mycket goda färdigheter i svenska, både i tal och skrift, samt ha goda kunskaper i engelska. Goda IT-kunskaper i bland annat MS Officepaketet ser vi som en självklarhet.
Dina egenskaper
Vi söker dig som motiveras av att utveckla och förbättra en verksamhet, samt av att uppnågoda resultat tillsammans med kollegor och leverantörer. Du har en förmåga att skapa och utveckla goda relationer med medarbetare, kollegor och leverantörer. Du uppskattar tydlighet, ärlighet och ordning och reda, vilket även speglar av sig på dig som person. Du ser möjligheter i stället för problem.
Du är självgående och drivs av ett högt engagemang med en inställning att vilja göra ditt bästa utifrån varje situation, både i självständigt arbete och tillsammans med andra. Du tycker om att jobba i projektteam och kommunicera med kollegor och leverantörer. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ytterligare information
Anställningen är en tillsvidareanställning, vid behov tillämpas provanställning. Placering är förslagsvis i Växjö, Halmstad, Göteborg, Linköping, Jönköping eller på annan ort i mellersta och södra Sverige där vi har verksamhet. Se vår hemsida https://terranor.se/kontakt/#regional-contacts för våra etableringar.
Resor ingår i tjänsten. Tillträdesdag: Så fort som möjligt, enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner
I denna rekrytering samarbetar vi med Staff Scandinavia Search . Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund vid Staff Scandinavia Search på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se
Vi har ett löpande urval så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 17 december 2021. Sänd din ansökan till cv@staffscandinavia.se . Skriv Projektinköpare Terranor i Ämnesfältet. Visa mindre

BIM-Samordnare med CAD/Datorkompetens

Vi söker en BIM-Samordnare med Datorkompetens till Tysklinds AB, Sveriges äldsta VVS-Konsultbolag sedan 1922. Bolaget är inne i en expansiv fas och öppnar ytterligare ett kontor i Kista våren 2022. Några av dina arbetsuppgifter; Stötta VVS-Konstruktörer i projektspecifika frågor Utveckla det interna CAD och BIM arbetet Ta fram ritningsdefinitionsfiler Licenshantering, Inköp och installation, hård och mjukvara. Vi söker Du har några års erfarenhet, 1-2 år, ... Visa mer
Vi söker en BIM-Samordnare med Datorkompetens till Tysklinds AB, Sveriges äldsta VVS-Konsultbolag sedan 1922. Bolaget är inne i en expansiv fas och öppnar ytterligare ett kontor i Kista våren 2022.
Några av dina arbetsuppgifter;
Stötta VVS-Konstruktörer i projektspecifika frågor
Utveckla det interna CAD och BIM arbetet
Ta fram ritningsdefinitionsfiler
Licenshantering, Inköp och installation, hård och mjukvara.
Vi söker
Du har några års erfarenhet, 1-2 år, av rollen
Du har erfarenhet av AutoCAD och MagiCAD
Meriterande om du arbetat i Revit
Du har relevant utbildning alternativt arbetslivserfarenhet för rollen.
Kontakt
För fullständig Arbetsbeskrivning, vänligen kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se Visa mindre

Projektinköpare till Terranor !

Projektinköpare Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige. En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom Drift och underhåll av gator och vägar samt mindre anläggningsprojekt. Vi letar nu efter en Projektinköpare som vill vara en del av vår mycket intressa... Visa mer
Projektinköpare
Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige. En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom Drift och underhåll av gator och vägar samt mindre anläggningsprojekt. Vi letar nu efter en Projektinköpare som vill vara en del av vår mycket intressanta och utvecklande förändringsfas, där du kommer att ha en stor möjlighet att påverka den framtida utvecklingen.
Rollen hos oss
Som projektinköpare ansvarar du för våra projektinköp. Du ingår i ett projektsupport team under ledning av Area manager med uppgift att tillsammans med platsledningen genomföra våra projekt i rätt tid, och till rätt kostnad och kvalitet.
Du involveras redan i anbudsprocessen och följer projekten från start till mål. Din huvudsakliga uppgift är att upphandla leverantörer som kan erbjuda de bästa lösningarna i förhållandet mellan pris och kvalitet, lägsta totalkostnaden för Terranor.
En del i uppdraget är att följa upp att leveranser till våra projekt sker i enlighet med överenskomna avtal med leverantörer. Det ingår även att upprätta inköpsbudget för våra projekt och följa projektens kostnader för produkter och tjänster mot inköpsbudget. Du ansvarar för att hålla i inköpsmöten tillsammans med platsorganisation och leverantör för att säkerställa inköpsavtalets uppfyllelse över tid samt tillsammans med Area manager och Platschef genomföra leveransuppföljning med utvalda leverantörer. Vi strävar att utveckla goda och långsiktiga relationer med våra leverantörer.
Du bidrar aktivt till att utveckla rollen som projektinköpare hos Terranor samt verktyg och systemstöd för inköpsarbetet.
Du ingår i Terranors inköpsgrupp som leds av vår centrala inköpsfunktion. Du rapporterar till Area manager.
Dina erfarenheter
Vi söker dig som har relevant universitets – eller högskoleutbildning inom inköp eller annat relevant område. Du ska ha erfarenhet av inköpsarbete från statliga eller kommunala upphandlingar gällande drift och underhåll eller mark och anläggnings entreprenader. Du har goda kunskaper i AMA samt vana att skriva avtal baserade på AB, ABT och AB-U. Förhandlingsvana är ett krav och vi förväntar oss att du har goda kunskaper i entreprenadjuridik.
Du ska ha mycket goda färdigheter i svenska, både i tal och skrift, samt ha goda kunskaper i engelska. Goda IT-kunskaper i bland annat MS Officepaketet ser vi som en självklarhet.
Dina egenskaper
Vi söker dig som motiveras av att utveckla och förbättra en verksamhet, samt av att uppnågoda resultat tillsammans med kollegor och leverantörer. Du har en förmåga att skapa och utveckla goda relationer med medarbetare, kollegor och leverantörer. Du uppskattar tydlighet, ärlighet och ordning och reda, vilket även speglar av sig på dig som person. Du ser möjligheter i stället för problem.
Du är självgående och drivs av ett högt engagemang med en inställning att vilja göra ditt bästa utifrån varje situation, både i självständigt arbete och tillsammans med andra. Du tycker om att jobba i projektteam och kommunicera med kollegor och leverantörer. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ytterligare information
Anställningen är en tillsvidareanställning, vid behov tillämpas provanställning. Placering är förslagsvis i Växjö, Halmstad, Göteborg, Linköping, Jönköping eller på annan ort i mellersta och södra Sverige där vi har verksamhet. Se vår hemsida https://terranor.se/kontakt/#regional-contacts för våra etableringar.
Resor ingår i tjänsten. Tillträdesdag: Så fort som möjligt, enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner
I denna rekrytering samarbetar vi med Staff Scandinavia Search . Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund vid Staff Scandinavia Search på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se
Vi har ett löpande urval så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 17 december 2021. Sänd din ansökan till cv@staffscandinavia.se . Skriv Projektinköpare Terranor i Ämnesfältet. Visa mindre

Projektinköpare Södra Sverige

Vi har fått uppdraget att rekrytera en Projektinköpare med placering antingen i Halmstad, Göteborg eller Jönköping. Detta avser en direktrekrytering vilket betyder att Staff Scandinavia Search hanterar rekryteringsprocessen men anställning sker direkt hos kund. För mer information om tjänsterna och fullständig arbetsbeskrivning kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund på 076-8517029 Visa mer
Vi har fått uppdraget att rekrytera en Projektinköpare med placering antingen i Halmstad, Göteborg eller Jönköping.
Detta avser en direktrekrytering vilket betyder att Staff Scandinavia Search hanterar rekryteringsprocessen men anställning sker direkt hos kund.
För mer information om tjänsterna och fullständig arbetsbeskrivning kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund på 076-8517029 Visa mindre

Fastighetschef med Förvaltaransvar

Bolaget är verksamma inom fastighetsförvaltning och de köper och utvecklar hyres- och samhällsfastigheter. De befinner sig just nu mitt i en stor tillväxtresa och söker därför en fastighetsförvaltare med högt engagemang och en vilja att fortsätta driva och utveckla bolaget framåt. Du kommer ha ett helhetsansvar för den ekonomiska förvaltningen av deras fastigheter och även få vara med på resan vid bolagets utvecklingsprojekt samt att bygga upp företaget. ... Visa mer
Bolaget är verksamma inom fastighetsförvaltning och de köper och utvecklar hyres- och samhällsfastigheter.
De befinner sig just nu mitt i en stor tillväxtresa och söker därför en fastighetsförvaltare med högt engagemang och en vilja att fortsätta driva och utveckla bolaget framåt. Du kommer ha ett helhetsansvar för den ekonomiska förvaltningen av deras fastigheter och även få vara med på resan vid bolagets utvecklingsprojekt samt att bygga upp företaget.
De har främst fastigheter i Stockholm, Östergötland, Sörmland och därmed förekommer resor 1-2 gånger i månaden för att besöka fastigheterna. Du arbetar nära alla i bolaget och rapporterar direkt till ledningen.
Du erbjuds
Att få komma in på ett företaget i början av en expansionsresa, där du har stora möjligheter att påverka och utveckla verksamheten.
Att få möjligheten att arbeta strategiskt och nära besluten
Att få arbeta i frihet under ansvar med en chans att kunna växa i karriären genom att få ta på dig mer ansvar i takt med att de växer.
Arbetsuppgifter
Som Fastighetschef kommer du att:
Du ansvarar för uthyrning, hyresförhandlingar och upprättande av hyresavtal, samt ramavtalsförhandlingar med nya och befintliga leverantörer
Du ansvarar för samt följa upp budget, resultat och fastighetsplaner för respektive fastighet och samtidig styra mot totalavkastning och överskottsgrad
Du ansvarar för planering och genomförande av projekt tillsammans med kunder, fastighetsskötare och entreprenörer, samt lönsamhetsbedömning av investeringsalternativ
Du agerar kravställare och ansvara för underhållsåtgärder, ombyggnationer, hyresgästanpassningar samt efterföljande besiktningar
Du ser till att fastigheterna förvaltas, underhålls och förädlas på ett optimalt sätt med nöjda hyresgäster och ett långsiktigt värdeskapande som mål
Vi söker
Du är drivande och affärsmässig med förmågan att arbeta framåtriktad mot gemensamma mål.
Du är trygg i dig själv och i ditt agerande utstrålar du trovärdighet och har en förmåga att väga olika intressen mot varandra för att se till helheten.
Du är starkt motiverad av att driva ett bolag framåt och vill ta stort ansvar.
Du har minst 5 års erfarenhet av fastighetsförvaltning och har en förståelse för hur man driver och effektiviserar fastigheter
Du har erfarenhet av budgetansvar
Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift, detta då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
För denna roll anses det meriterande om du även har en YH eller högskoleexamen inom relevant område, samt tidigare erfarenhet av arbete som fastighetsskötare.
Kontakt
För mer information v,g kontakta Senior Recruitment Consultant Hans Forsslund, 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se Visa mindre

VVS- Konstruktörer Stockholm

Vi har fått uppdraget att rekrytera 2 st VVS-Konstruktörer med placering i norrort, Kista samt söderort Tyresö. Detta avser en direktrekrytering vilket betyder att Staff Scandinavia Search hanterar rekryteringsprocessen men anställning sker direkt hos kund. För mer information om tjänsterna kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund på 076-8517029 Visa mer
Vi har fått uppdraget att rekrytera 2 st VVS-Konstruktörer med placering i norrort, Kista samt söderort Tyresö.
Detta avser en direktrekrytering vilket betyder att Staff Scandinavia Search hanterar rekryteringsprocessen men anställning sker direkt hos kund.
För mer information om tjänsterna kontakta Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund på 076-8517029 Visa mindre