Lediga jobb VEM Chefsrekrytering & Interim AB i Stockholm

Se alla lediga jobb från VEM Chefsrekrytering & Interim AB i Stockholm. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Stockholm som finns inom det yrket.

Regionchef - CA Fastigheter

VEM söker en affärsstark och drivande Regionchef till CA Fastigheter med placeringsort Stockholm – med ansvar för den internationella fastighetsportföljen i Berlin och Estland.   CA Fastigheter söker en affärsstark och drivande Regionchef till Berlin och Estland – en strategisk roll för dig som vill ta ansvar för ett unikt fastighetsbestånd och driva värdeskapande förvaltning i en internationell kontext. Välkommen till en roll där kravställning, analys... Visa mer
VEM söker en affärsstark och drivande Regionchef till CA Fastigheter med placeringsort Stockholm – med ansvar för den internationella fastighetsportföljen i Berlin och Estland.

 



CA Fastigheter söker en affärsstark och drivande Regionchef till Berlin och Estland – en strategisk roll för dig som vill ta ansvar för ett unikt fastighetsbestånd och driva värdeskapande förvaltning i en internationell kontext. Välkommen till en roll där kravställning, analys och långsiktiga relationer står i centrum.

 

Om tjänsten

Som Regionchef ansvarar du för CA Fastigheters verksamhet i Berlin och Estland. I Berlin består fastighetsbeståndet av 80 000 kvm bostäder i centrala lägen med hög uthyrningsgrad och i Estland innebär det 20 000 kvm bestående av industrifastigheter. I båda länderna sker förvaltningen genom externa samarbetspartners, vilket gör din roll som kravställare, samordnare och affärsdrivande företrädare avgörande för att leveransen håller hög kvalitet.

 

Du ansvarar för att samordna och följa upp förvaltningsleveransen inom drift, underhåll, uthyrning och ekonomi samt initiera förbättringsarbete och driva fastighetsutveckling som syftar till att öka driftsnetton och fastighetsvärdet samt stärka affären på lång sikt. Rollen innefattar även ekonomisk uppföljning, analys av nyckeltal och budgetarbete i nära samarbete med vår egen centrala ekonomifunktion.

 

En viktig del av uppdraget är att bygga och underhålla relationer med branschorganisationer, myndigheter, konsulter och andra samarbetspartners för att fånga upp affärsmöjligheter och driva verksamheten framåt. Du har en affärsnära roll med fokus på att bevaka marknaden, följa upp förvaltningsresultat och identifiera möjligheter för utveckling eller förädling av beståndet. Du agerar kontaktperson mot de lokala förvaltarna och ansvarar för att affären bedrivs enligt CA:s mål och riktlinjer.

 

 

Om dig

Vi söker dig med erfarenhet av fastighetsförvaltning, affärsutveckling eller motsvarande roll inom fastighetsbranschen. Du har relevant akademisk utbildning och är van vid att arbeta självständigt med helhetsansvar för resultat, uppföljning och utveckling. Tidigare erfarenhet av att leda externa samarbetspartners är klart meriterande.

 

Du har god förståelse för både tekniska och kommersiella frågor, trivs i en kravställande roll och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Som person är du strukturerad, kommunikativ och initiativrik. Du trivs i en affärsdriven miljö där du får ta ansvar, fatta beslut och skapa resultat i samspel med andra. Du bygger förtroende i dina relationer och arbetar långsiktigt för att skapa värde i fastighetsportföljen.

 

För att lyckas i rollen kommer det krävas regelbundna resor med hög närvaro i Berlin. Dels för att etablera samarbete med den externa driftsorganisationen och samarbetspartner, dels för att skapa en god kännedom om verksamheten.

 

Mycket goda kunskaper i engelska är ett krav, grundläggande kunskaper i tyska är meriterande.

 

 

Företaget tar ordet!

CA Fastigheter är ett familjeföretag som med nyfikenhet, långsiktighet och småländsk smartness, har skapat värden i över 100 år. Vi kombinerar ett långsiktigt ägande med entreprenörsanda, ansvarstagande och ett starkt lokalt engagemang.

 

Vår affärsidé är tydlig – vi äger, förvaltar och utvecklar attraktiva och hållbara hem och lokaler. Med ett fastighetsbestånd som omfattar såväl bostäder som kommersiella lokaler, bygger vi vår verksamhet på stabilitet, kvalitet och utveckling. Vi tror på att driva vår affär med tydlig riktning, men också med utrymme för initiativ, ansvar och närvaro i vardagen.

 

Bolaget ingår i koncernen Claesson & Anderzén AB – ett familjeägt investmentbolag som idag drivs av tredje och fjärde generationen.

 

 

Bra att veta

Tjänsten är placerad på CA Fastigheters kontor i Stockholm och innebär regelbundna resor till Berlin, samt någon resa per år till Tallinn. Du rapporterar till VD.

 

För denna tjänst tillämpar vi löpande urval och vi önskar din ansökan senast den 12 september

 

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar. Visa mindre

Talent Manager - Husqvarna Division

About the role As Talent Manager, your main focus will be to drive and develop annual Talent and Performance activities, in line with the business strategy and Group Talent processes. You will own and implement all Talent Management processes and talent activities within Husqvarna Division, such as Performance Development, Talent Reviews, Succession Planning, and Employee Engagement.  As you will team up with the business and become the link between the ... Visa mer
About the role

As Talent Manager, your main focus will be to drive and develop annual Talent and Performance activities, in line with the business strategy and Group Talent processes. You will own and implement all Talent Management processes and talent activities within Husqvarna Division, such as Performance Development, Talent Reviews, Succession Planning, and Employee Engagement.

 As you will team up with the business and become the link between the business and Talent Management, this requires you being the main spokesperson in translating Talent Management activities and its value in the ongoing war of talent. You will team up with an engaged HR community on a global level to increase knowledge around talent and performance needs, transforming it into actions and KPIs. Together with the HR team, you will have a strong focus on developing a high performing culture within the Division, aligned with the leadership values and Husqvarna Group’s Key Behaviors.

 As Talent Manager at Husqvarna, you will have a meaningful role, being able to affect and impact 7000 employees around the globe!

 

 

About you

We believe that you have previous experience of working within Talent Management and have an overall understanding of HR on a strategic level. You have experience from working “hands on” with Talent Management tools and processes and is used to working in a global, multi-cultural environment. We believe that you have a university degree in HR/business administration/social science or equivalent. You are confident in the English language as it will be a big part of your everyday interactions and work. 

As a person, you are a skilled communicator who is highly motivated by building trustful relationships with stakeholders within the company. You are driven by the results of your Talent Management activities and understand the long-term strategic affect.

 

 

Husqvarna Division

This is the Husqvarna Group, the world’s largest producer of outdoor power products for forestry, lawn and garden, and construction. As one of the world's oldest start-ups, we're on an exciting journey, working together in a fast-paced global environment where we continuously challenge ourselves to keep innovating and reinventing our business.

Husqvarna Division is on the journey of becoming the top brand in the market for our customers and dealers. The organization is living a transformation when it comes to its structure and focus, and we want you to join us in this pivotal moment. Our team is a diverse group of individuals where we genuinely believe in being empowered and where your knowledge, ideas, and personality is a success factor. 

 

 

Good to know

As Talent Manager, you will be located in Huskvarna or Stockholm, with a flexibility to work remotely. You will report to the Head of Talent & Learning – Husqvarna Forest & Garden Division. In this recruitment process, we have adapted a continuous selection of candidates and we wish to have your application before 19th of December.

 

 

Who is VEM

VEM is a professional and consultative partner with a focus on delivering high quality services within Executive search & Interim Management. Visa mindre