Lediga jobb Yrkescentrum i Sverige AB i Stockholm

Se alla lediga jobb från Yrkescentrum i Sverige AB i Stockholm. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Stockholm som finns inom det yrket.

Jobbcoach Hägersten

Vi söker en driven Jobbcoach som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2. Rollen som jobbcoach kräverstrukturerat ochnoggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete ellerutbildning. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell co... Visa mer
Vi söker en driven Jobbcoach som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2.
Rollen som jobbcoach kräverstrukturerat ochnoggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete ellerutbildning.
Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.
Därefter jobbar du med att finnamöjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning. Företagskontakter är en viktig del i matchningen och du behöver kunna utveckla och vårda kontakter med arbetsgivare eller utbildningsanordnare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägledadem iderasprocesser.
Skapa ett nära samarbete med lokala arbetsgivare och utbildningssamordnare föratt skapa bra matchningar.
Planera och genomföra föreläsningar och workshops.

Du kommer att arbeta som ensam ansvarigjobbcoach på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacherpå Yrkescentrums övriga kontor.
Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du självständigt kanplanera och organisera ditt arbete.Du ska även kunna tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa avtalsefterlevnad.
I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:
Kompetenskrav
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.
Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.
Önskvärda egenskaper:
• Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.

• Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.
• Du är social och öppen för att knyta kontakter.
• Du är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.
• Goda kommunikativa förmågor.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
Anställningsvillkor:
Tjänsten är på 50%, med arbetstid mån-fre. Inget distansarbete.
Tillträde omgående. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Jobbcoach Rusta och matcha 2

Vi söker en Jobbcoach till våra kontor i Stockholmför en behovsanställning. I arbetet som Jobbcoach kommer du attmatcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2. Rollen som jobbcoach kräverstrukturerat ochnoggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete ellerutbildning. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på n... Visa mer
Vi söker en Jobbcoach till våra kontor i Stockholmför en behovsanställning. I arbetet som Jobbcoach kommer du attmatcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2.
Rollen som jobbcoach kräverstrukturerat ochnoggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete ellerutbildning.
Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.
Därefter jobbar du med att finnamöjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägledadem iderasprocesser.
Bemanna kontoret under öppettider och svara på eventuella frågor från deltagare eller besökare.
Planera och genomföra föreläsningar och workshops.

Du kommer arbetavid ordinarie personals frånvaro och arbetar dåoftast som ensam ansvarigjobbcoach på vårt kontor, men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacherpå Yrkescentrums övriga kontor.
Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du självständigt kanplanera och organisera ditt arbete.Du ska även kunna tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa avtalsefterlevnad.
Kompetenskrav
Kompetenskrav enligt antingen alternativ 1 eller 2 måste uppfyllas och ansökningar som inteuppfyller kompetenskraven kommer avvisas direkt.
Alternativ 1
Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Du har minst ett års godkänd eftergymnasial utbildning på heltidoch du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Önskvärda egenskaper:

• Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.
• Du är social och öppen för att knyta kontakter.
• Du är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.
• Goda kommunikativa förmågor.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
Anställningsvillkor:
Tjänsten är en behovsanställning.
Vi välkomnar arbetssökande från alla ålderskategorier.

Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Karriärvägledare Hägersten

Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den e... Visa mer
Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning.

Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.

Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning.

Du kommer arbeta i ett fantastiskt team på Yrkescentrum med hjälpsamma och kreativa kollegor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du kan planera och organisera ditt arbete.

Tjänsten är på 75%, med arbetstid mån-fre. Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader.

I rollen som karriärvägledare bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:

Kompetenskrav

Alternativ 1

Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2

Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:

- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande


- Studie- och yrkesvägledning

- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

- Arbete med social- och gruppsykologi

- Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.

Önskvärda egenskaper:

Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.

Effektiv, noggrann, välorganiserad, engagerad och har lätt för att förstå avtalsrelaterade frågeställningar.

Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.

Du är social och öppen för att knyta kontakter.

Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.

Goda kommunikativa förmågor.

Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig. Visa mindre

Kontorsvärd

Vi på Yrkescentrum består av verksamhetsutvecklingsexperter och sociala entreprenörer i en unik kombination. Sedan 2005 är vi en stabil samarbetsparter till Arbetsförmedlingen och växer ständigt som leverantör av Rusta och Matcha. Vi söker nu en kontorsvärd till vårt kontor i Hägersten. Om rollen I rollen som kontorsvärd kommer du att arbeta med att bemanna vårt kontor under våra öppettider. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att hjälpa besökare... Visa mer
Vi på Yrkescentrum består av verksamhetsutvecklingsexperter och sociala entreprenörer i en unik kombination. Sedan 2005 är vi en stabil samarbetsparter till Arbetsförmedlingen och växer ständigt som leverantör av Rusta och Matcha.

Vi söker nu en kontorsvärd till vårt kontor i Hägersten.

Om rollen

I rollen som kontorsvärd kommer du att arbeta med att bemanna vårt kontor under våra öppettider. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att hjälpa besökare, svara på inkommande samtal och ta emot deltagare Du kommer även hjälpa våra deltagare med ansökningshandlingar, ta kontakt med arbetsgivare och genomföra föreläsningar och workshops regelbundet.

Tjänsten är en timanställning.

Du som söker

Du som söker är glad, framåt och social. Du ska ha en stark ansvarskänsla och arbeta serviceinriktat. Du ska inte ha några problem med att ta egna initiativ och hjälpa till där det behövs och du ska vara van vid att prata inför grupp. Goda kunskaper i svenska krävs. Goda kunskaper i arabiska, somaliska och/ eller ytterligare språk välkomnas.

Om Yrkescentrum

Vårt fokus ligger alltid på våra deltagare i Rusta och Matcha. Med många års erfarenhet av arbetsintegration vet vi hur vi kan anpassa coachningen så den gör mest nytta för varje individ. Som en mindre aktör kan vi erbjuda det personliga mötet under hela tiden som våra deltagare får handledning hos oss. Skulle förutsättningarna förändras ser vi till att anpassa coachningen längs vägens gång.

Vi på Yrkescentrum både vill och kan göra livet bättre för människor. Vi ser det som en självklarhet att komma med nya, innovativa idéer för att hjälpa varje person ta sig närmare sitt drömyrke. Tillsammans med arbetstagare och företagare jobbar vi kontinuerligt för att skapa en hållbar framtid. Visa mindre

Jobbcoach Hägersten

Vi söker en driven Jobbcoach som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2. Rollen som jobbcoach kräverstrukturerat ochnoggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete ellerutbildning. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell co... Visa mer
Vi söker en driven Jobbcoach som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2.
Rollen som jobbcoach kräverstrukturerat ochnoggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete ellerutbildning.
Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.
Därefter jobbar du med att finnamöjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning. Företagskontakter är en viktig del i matchningen och du behöver kunna utveckla och vårda kontakter med arbetsgivare eller utbildningsanordnare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägledadem iderasprocesser.
Skapa ett nära samarbete med lokala arbetsgivare och utbildningssamordnare föratt skapa bra matchningar.
Planera och genomföra föreläsningar och workshops.

Du kommer att arbeta som ensam ansvarigjobbcoach på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacherpå Yrkescentrums övriga kontor.
Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du självständigt kanplanera och organisera ditt arbete.Du ska även kunna tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa avtalsefterlevnad.
I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:
Kompetenskrav
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.
Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.
Önskvärda egenskaper:
• Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.

• Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.
• Du är social och öppen för att knyta kontakter.
• Du är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.
• Goda kommunikativa förmågor.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
Anställningsvillkor:
Tjänsten är på 50% arbetstid 8-12. Inget distansarbete.
Tillträde omgående. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Karriärvägledare

Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den e... Visa mer
Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning.

Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.

Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning.

Du kommer arbeta i ett fantastiskt team på Yrkescentrum med hjälpsamma och kreativa kollegor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du kan planera och organisera ditt arbete.

Tjänsten är på 75 %, med arbetstid måndag-fredag 8.00-15.00.

I rollen som karriärvägledare bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:

Kompetenskrav

Alternativ 1

Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2

Du har minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:

- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning

- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

- Arbete med social- och gruppsykologi

- Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.

Önskvärda egenskaper:

Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.

Effektiv, noggrann, välorganiserad, engagerad och har lätt för att förstå avtalsrelaterade frågeställningar.

Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.

Du är social och öppen för att knyta kontakter.

Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.

Goda kommunikativa förmågor.

Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig. Visa mindre

Karriärvägledare

Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den e... Visa mer
Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning.

Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.

Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning.

Du kommer arbeta i ett fantastiskt team på Yrkescentrum med hjälpsamma och kreativa kollegor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du kan planera och organisera ditt arbete.

Tjänsten är på 75 %, med arbetstid måndag-fredag 8.00-15.00.

I rollen som karriärvägledare bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:

Kompetenskrav

Alternativ 1

Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2

Du har minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:

- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning

- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

- Arbete med social- och gruppsykologi

- Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.

Önskvärda egenskaper:

Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.

Effektiv, noggrann, välorganiserad, engagerad och har lätt för att förstå avtalsrelaterade frågeställningar.

Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.

Du är social och öppen för att knyta kontakter.

Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.

Goda kommunikativa förmågor.

Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig. Visa mindre

Karriärvägledare

Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den e... Visa mer
Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning.

Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.

Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning.

Du kommer arbeta i ett fantastiskt team på Yrkescentrum med hjälpsamma och kreativa kollegor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du kan planera och organisera ditt arbete.

Tjänsten är på 75 %, med arbetstid måndag-fredag 8.00-15.00.

I rollen som karriärvägledare bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:

Kompetenskrav

Alternativ 1

Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2

Du har minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:

- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning

- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

- Arbete med social- och gruppsykologi

- Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.

Önskvärda egenskaper:

Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.

Effektiv, noggrann, välorganiserad, engagerad och har lätt för att förstå avtalsrelaterade frågeställningar.

Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.

Du är social och öppen för att knyta kontakter.

Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.

Goda kommunikativa förmågor.

Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig. Visa mindre

Karriärvägledare Stockholm

Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Stockholm. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Därefte... Visa mer
Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Stockholm.
Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.
Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning.
Du kommer arbeta i ett fantastiskt team på Yrkescentrum med hjälpsamma och kreativa kollegor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du kan planera och organisera ditt arbete.
Tjänsten är på 75 %, med möjlighet till ökad omfattning.
I rollen som karriärvägledare bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:
Kompetenskrav
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.
Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.
Önskvärda egenskaper:
• Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.
• Effektiv, noggrann, välorganiserad, engagerad och har lätt för att förstå avtalsrelaterade frågeställningar.
• Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.
• Du är social och öppen för att knyta kontakter.
• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.
• Goda kommunikativa förmågor.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
Mer information och ansökan
Du söker genom att maila din ansökan till anjam@yrkescentrum.se. Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Märk ansökan "Stockholm"
Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta
Anjam Nagi, Verksamhetschef
anjam@yrkescentrum.se
070-577 34 34 Visa mindre

Karriärvägledare Stockholm

Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Hägersten. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Däreft... Visa mer
Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Hägersten.
Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.
Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning.
Du kommer arbeta i ett fantastiskt team på Yrkescentrum med hjälpsamma och kreativa kollegor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du kan planera och organisera ditt arbete.
Tjänsten är på 75 %, med arbetstid måndag-fredag 8.00-15.00.
I rollen som karriärvägledare bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:
Kompetenskrav
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.
Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.
Önskvärda egenskaper:
• Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.
• Effektiv, noggrann, välorganiserad, engagerad och har lätt för att förstå avtalsrelaterade frågeställningar.
• Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.
• Du är social och öppen för att knyta kontakter.
• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.
• Goda kommunikativa förmågor.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.


Mer information och ansökan
Du söker genom att maila din ansökan till jobb@yrkescentrum.se.
Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Märk ansökan "Hägersten"


Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta
Anjam Nagi, Verksamhetschef
anjam@yrkescentrum.se
070-577 34 34 Visa mindre

Karriärvägledare Stockholm

Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Hägersten. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Därefte... Visa mer
Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Hägersten.
Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.
Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning.
Du kommer arbeta i ett fantastiskt team på Yrkescentrum med hjälpsamma och kreativa kollegor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du kan planera och organisera ditt arbete.
Tjänsten är på 87,5%, med arbetstid måndag-fredag 8.00-16.00.
I rollen som karriärvägledare bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:
Kompetenskrav
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.
Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.
Önskvärda egenskaper:
• Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.
• Effektiv, noggrann, välorganiserad, engagerad och har lätt för att förstå avtalsrelaterade frågeställningar.
• Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.
• Du är social och öppen för att knyta kontakter.
• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.
• Goda kommunikativa förmågor.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.


Mer information och ansökan
Du söker genom att maila din ansökan till jobb@yrkescentrum.se.
Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Märk ansökan "Hägersten"


Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta
Anjam Nagi, Verksamhetschef
anjam@yrkescentrum.se
070-577 34 34 Visa mindre